måndag 30 juli 2007

Tass efter stass


Foto: Trollmor

Precis så här känner jag mig just nu.
Jag och M har varit i stora staden idag och gått, gått och så gått lite till i affärer.
Så nu är jag helt slut.
Förutom den vanliga sortens trötthet i kroppen som man brukar få efter en dags spring på staden, som i och för sig är en rätt skön sorts trötthet (shopping!), så är jag även trött rent psykiskt.
Jag har problem med magen som gör att jag allt som oftast måste illa kvickt uppsöka en toalett.
Detta gör att jag hela tiden måste ha full koll på var närmsta toalett är och så samtidigt inte försöka tänka på just magen.
Det säger sig självt att det blir en ond cirkel.
Och det tar mycket kraft från mig. Så det är lite tudelat med att gå på stan för min del.
Dagen blev i alla fall mycket lyckad!
Jag har förhoppningsvis hittat en mycket fin klänning (och hoppas att den nu kommer in i rätt storlek under morgondagen) och shoppat en massa roliga & fina saker (det kommer nog lite bilder i morgon när jag piggnat till igen).
Så har jag givetvis haft det trevligt med kära M.
Vi går inte på stan alltför ofta tillsammans kan jag säga.

Bilden ovan är på en krukros som Stumpatrollet fick av farmor förra sommaren när hon bara var några veckor gammal.
Jag planterade sedan ut den i trädgården och nu har den slagit ut till min stora glädje.
När jag höll på och fotade tänkte jag att jag hade tur eftersom blomman just då hade besök av ett litet flygfä som visst var en riktig linslus.
Jag fick ta både en och tre bilder och den satt snällt kvar. Efter ett tag såg jag dock att den nog var lite väl slö i solen och helt enkelt hade sussat in.
Den fick en vacker bädd i alla fall.

Vad tusan jag har fotat nedan kanske någon vän av ordning undrar. Jo, tittar man noga så ser man en rätt så lerig padda strax under löven.
Ikväll när vi kom hem så satt det två stycken i varsitt hål och hade lerfestival på varsitt håll.
Imorgon ska de få sällskap av två stycken kompisar som jag hittade idag och blev spralligt lycklig över.
Snart ska jag också gotta ner mig, inte i lera som man kanske skulle kunna tro, utan under täcket. Nöjd och belåten med dagen.
Först ska jag allt ta en liten bloggpromenad och läsa allt trevligt ni skriver om och titta på vackra bilder.
Jag sitter här redo med en stor kopp te nämligen.
M undrade i bilen på vägen hem (eller det var snarare ett konstaterande):
- Nu har du allt abstinens va?!
Om jag har!
Kram Gegga!



Foto: Trollmor

4 kommentarer:

Lyckan sa...

men så glad jag blev att jag hittade hit
vad fin blogg du har
vi har loppis i kväll så jag jag laddar inför den, tur att den är inomhus eftersom att det här öser ned

ha en go tisdag

Maria sa...

Du tar fina bilder! Men paddan ser jag inte riktigt...
Jag har ju också bloggabstinens om jag inte får kolla på ett tag, knasigt! Men bättre än abstinens efter annat...
Hoppas att du kryar på dig!

Trollmor sa...

Lyckan: Det var roligt att du hittade hit! Välkommen tillbaka :-)
Perfekt med loppis inomhus när det regnar.

Maria: He,he den har kamouflerat sig väl. Hjässan åt vänster håll, lite brunt på ryggen som skymtar och så de böjda skankerna strax framför den lilla vattenansamlingen ;-)
Tack för din omtanke! Kram

Poppins sa...

Vackar bilder som vanligt! Denna gång med djurmotiv... :)
Kram