onsdag 1 augusti 2007

Nytillskott


Foto: Trollmor

Får jag presentera en ny bekantskap...
Han fick följa med mig hem från staden i måndags och nu ligger han lojt i trädgården och har det bra till humlornas surr.
Prinsen nedan gav mig bara ett ögonkast och så var jag fast.

Man skulle kunna tro att jag är lättfångad, men jag har faktiskt inte gett honom en kindpuss ens.


Foto: Trollmor

En till herre jag inte kunde motstå.
Tänkte att han skulle få göra mig och Stumpatrollet sällskap i badkaret.
Jag har mina föraningar om att det kommer att bli liv & gamman när han simmar iväg så att skummet yr.
Det kommer att plaskas och tjoas hej vilt från en liten dam.
Blött överallt blir nog ledordet för den dagen.
Välkommen till Sveriges minsta äventyrsbad.


Foto: Trollmor

Efter en sådan blöt tillställning kan man lika gärna passa på att skura loss.
Jag hade spanat in denna trevliga förvaringsbox för städarsenalen tidigare, men då var den slut. Nu fanns den åter på hyllan och jag knallade glatt ut från affären med den dinglandes på armen.


Foto: Trollmor

Stumpatrollet har en något större kuse på hjul i sitt rum som M hade när han var liten.
Denna mindre variant rullade på något mystiskt vis efter oss hela vägen hem.


Foto: Trollmor

Kan det ha något med att göra att jag kände mig som en häst på grönbete tro?

5 kommentarer:

Maria sa...

Coola grodor, speciellt den som ligger och vilar sig! Den där städboxen skulle jag ju också vilja ha, är det Rusta?

Trollmor sa...

Visst är det Rusta! :-)

Poppins sa...

I England betyder en padda i trädgården lycka för hemmet. Nu har du dubbelt upp!
Fina fynd du har gjort, gillade städlådan och den söta hästen.
Kramar

Anonym sa...

Så fina saker.
Grodorna var verkligen jättesöta, dem skulle jag vilja ha i min trädgård.

Trollmor sa...

Poppins: Vad roligt, det visste jag inte!
Det låter lovande eftersom jag ju har en hel hoppande skara (utöver de som bara ligger och solar sig...)av paddor i min trädgård.

Thea: De är inte bara söta, de är snälla också ;-)