onsdag 22 augusti 2007

Stöveltramp


Foto: Trollmor

Min lilla skogsmulle fick sitt första par gummistövlar häromdagen.
Hittills upplever hon ju våra skogsturer från vagnen som rullar fram över stock & sten.
Där sitter hon rak i ryggen och hennes lilla huvud far runt som en liten ugglas i sin iver att titta på allt spännande runt omkring.
Jag tror inte att det dröjer länge nu innan hon tar sina första stapplande steg alldeles på egen hand.
Nu står hon och svajar lite lätt, tar några små kliv och så slutar det med att hennes lilla knubbiga hand söker stöd igen eller också dunsar hon i golvet med vadderad rumpa.
Det kommer att värma gott i hjärtat första gången hon får knata själv på skogsstigar.
Kanske kommer hon sen att säga som jag själv gjorde som liten tös när jag snavade på blåbärsriset:
- Det gååååår inte!
Kanske blir det enda som hörs ett förtjust skrik och så ljudet av små stövlar som pinnar på.
En sak är säker, det finns mycket kul att upptäcka i den värld som då öppnar sig.
Det blir en härlig tur!


Foto: Trollmor

11 kommentarer:

Maria sa...

Gulligt! JAg har ju också bloggat om små och stora stövlar...det är gulligt när de knatar på med stövlar på...

Poppins sa...

Vilka söta små stövlar. Får se när hon kan knata omkring i dem!
kram

Anna Stilla sa...

Ooo, man blir precis varm om hjärtat när man ser bilden på de stora och de pyttestövlarna tillsammans.

Lycka till i lingonskogen!

Anonym sa...

Så söta (ja de små alltså, hihi..) var är de köpta?

Anonym sa...

Aaaaaaah jag dör vilka söta gummistövlar! =D

Anonym sa...

Vilka söta stövlar....varför ser inte mina så söta ut, kan det bero på storleken :=)
Dina bilder är underbara och jag blir så full i skratt när jag ser dig framför mig på blomsterlandet...krypandes omkring med en kamera i högsta hugg! Den risken får man ta...att folk tittar konstigt på en....för man vill ju fånga de där "ögonblicken" som ingen annan ser....förutom vi knasiga fotoentusiaster då förståss!
Ha det skönt och fota på...jag njuter!!!

Min Skattkammare sa...

En härlig bild, man faller pladask!
De där stövlarna måste väl ändå sparas, även när det växts ur, för man blir glad bara av att titta på dem!
Kram

Trollmor sa...

Maria: Jag minns din söta bild :-)

Poppins: Det blir speciellt att se henne knata i stövlar som en sann skogsmulle :-) Kram

Anna: Tack! Skogen är full av lingonben..., några är långa & några är korta :-)

Thea: Jag lade tassarna på dem på Wedins (99:-).

Maria: *skickar lite luktsalt* ;-)

Clara: Jag märker ju att jag är i gott sällskap här i alla fall ;-)

Min skattkammare: De kommer garanterat att sparas! Riktiga hjärtevärmare! Kram

Anonym sa...

Men gud så söta stövlar!

Anonym sa...

Vilka söta stövlar!!

Trollmor sa...

Lisa & Junitjej: Jupp, jag föll pladask! Synd att man inte kan kränga på sig dem själv :-)