onsdag 8 augusti 2007

Känd från tidningen


Foto: Trollmor (Ur NT - Nemi av Lisa Myhre)

Stumpatrollet satt och stoppade små munsbitar av en ostsmörgås i munnen med kladdiga små tassar, jag satt och drack dagens första mugg te och M satt och läste dagens tidning.
Då kom det:
- Du är med i tidningen idag!
- Va? sa jag, lite smått förbryllat.
M sköt långsamt över tidningen till min sida av bordet med ett nöjt leende spelandes över sina läppar.
Mitt i prick!
Det var ju jag! Jag kunde faktiskt inte annat än att hålla med.
Jag ser med största sannolikhet ut precis sådär när jag befinner mig i shoppingtrans och svävar omkring och är högre (nu talar vi om längd, inget annat) upp i luften än vanligt.
Det händer då att M lite rart och omtänksamt frågar efter en tur på stan/på loppis:
- Är du glad nu?
Ja, o mästare! Jag är glad!

7 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Ha ha ha ha......fniss!!

Maria sa...

Känns ju ytligt, men det är ju så härligt att shoppa lite speciellt om man lyckas hitta något fynd!

Poppins sa...

Ja, IBLAND känns det så.

Trollmor sa...

Man får vara lite ytlig IBLAND.
Man blir glad och får lite extra energi till annat då också :-)
Här händer det inte så ofta att jag bara ger mig iväg i ren och skär shoppinglusta, mest är det ju något som faktiskt(!) behövs.
Då kan det bli att jag får så STORA ögon när jag väl går där för nöjes skull ;-)

Signes Vind sa...

Älskar shopping och mår så bra av det! Men nu får det vara stopp några veckor - det har varit en dyr sommar ;-)

Mindi sa...

Hej min film-kompis! ;)

I går såg jag filmen
Music and lyrics. Jag hade inte så höga förväntnignar på den men den var riktigt CHARMIG tycker jag. :)

Kramis
M I N DI

Trollmor sa...

Signes vind: Ja, det kan lätt bli så när det varit sånt här väder och affärerna drar istället.
Men vad ska man göra? ;-)
Låter trevligt i alla fall.

Mindi: Hej du! :-)
Tack för filmtipset! Den måste jag se.
Kram