torsdag 12 juli 2007

Middagsminnen


Foto: Trollmor


Foto: Trollmor

Häromkvällen for jag huset runt och letade efter ett recept som jag bjudit på för ett tag sedan.
Något som visade sig vara ett gigantiskt företag ty det stod ingenstans att finna.
Jag plöjde igenom mina mattidningar inom rimlig tidsperiod, jag bläddrade bland sparade recept, men nej. Frustrationen växte.
Till saken hör att jag har ett nästan obefintligt minne.
När jag kom ned till köket så kom jag i alla fall till slut på att jag visst lagt in en liten men naggande god hög favoriter i ett skåp. Och där, underst i högen låg det, på det absolut sista försöket att hitta det!
Där och då bestämde jag mig att jag måste börja skriva någon form av matdagbok.
En bok där jag kan se vilka gäster som varit här, vid vilket tillfälle, vad jag lagat och framför allt, var jag kan hitta det!
Bara att skriva en liten hänvisning till Allt om mat nr 3 2007 och voilà! Smidigt & bra!
Sen kan det ju vara kul att kika i senare och kan även fungera som inspiration om man är rådvill.






Satt och kikade runt lite vad det fanns för roliga böcker att tillgå.
Dessa två ovan fann jag hos Concess.



Glada skrivböcker från Ordning & reda.




Ordning från Lagerhaus.




Och så till sist en finfin från Happy Lina.

I kväll kommer två goda vänner på middag.
Men nu är jag redo, pennan i ena handen och kökskniven i den andra. Här ska lagas mat!
Passar på och önskar en god & trevlig helg!

Inga kommentarer: