torsdag 19 juli 2007

Dagens groda


Foto: Trollmor

Poolpartyt fortsätter visst.
Den här filuren fick jag syn på i ett djupt hål där den gottade sig med en riktig lerinpackning.
Jag var dock tveksam till att den skulle klara av att ta sig upp igen, speciellt om den var avslappnad & go efter kroppsbehandlingen, så jag gav den en hjälpande hand.
Vet inte om den blev så värst glad åt mitt tilltag, det var ju inte så att jag fick en puss direkt.
Hade i och för sig varit schysst att förklara om det plötsligt stått en Prins Charming vid min sida och M hade fått syn på oss...


Foto: Trollmor

Det är viktigt att sträcka ut alla leder minsann. Så där ja!

Själv fick jag mig ett riktigt workoutpass när jag skulle fota den lille krabaten.
De två övre bilderna är tagna med kameran greppad i vänster(!) hand och i en mycket osmidig pose.
Till råga på allt så tog minneskortet slut så jag var tvungen att börja radera bilder också.
Jag vill inte ens tänka på vad jag hade sagt om jag hade tappat kameran där jag balanserade.
Förmodligen så hade min långbente vän tagit sitt längsta skutt ever då av pur chock...


Foto: Trollmor

Jag däremot blir inte ett dugg förvånad om de små liven snart gör en Ernst och inreder vår lergrop.
Välkomna till Sommardoppet!



Foto: Trollmor

Se så de gör det mysigt för sig.
Funderar över vad de kommer att tycka när det börjar att hamras & spikas och själva uteplatsen börjar ta form.
-Schysst, kolla, nu får vi ett soldäck också!
Ja ja, där det finns hjärterum finns det stjärterum eller hur det nu var.

4 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Vilka söta grodor...

Lily of the valley sa...

Ha en skön trevlig helg
kram Lily :)

Nygammalt sa...

Tack så mycket, det ska verkligen bli skönt att få åka bort. Ha det så bra, så hoppas vi att solen kommer snart. Kram.

Poppins sa...

Det var en snygg otäcking men tydligen var det inte prince Charming.