söndag 22 juli 2007

Bredsjön


Foto: Trollmor

Det har varit en fin helg med sol! Så underbart!
Då gäller det att passa på att njuta lite extra.
Igår morse for vi iväg med goda vännerna L & B och åt frukost ute i skogen. Mycket trevligt, det borde göras oftare.
Idag packade vi ryggsäcken och begav oss iväg på en skön skogspromenad till en mysig rastplats vid en sjö.
Vattnet glittrade inbjudande och jag & Stumpatrollet plaskade i strandkanten.


Foto: Trollmor

Tänk att ha en egen eka och ro med lugna tag en tur längs med sjön.


Foto: Trollmor

Bara små fossingar på solvarm brygga.


Foto: Far

Vi bara satt och hade det gott...


Foto: Trollmor

Vargen började klättra i ett träd och vi trodde att han fått solsting tills vi fick syn på en ful fisk på en gren! Inte var dag man ser en gädda bland tallbarren.


Foto: Trollmor

Visst smakar det extra gott med fika ute i skogen.
Med nöjda magar och nybadade tår begav vi oss sen hemåt igen.


Foto: Trollmor

Fortsättning följer imorgon...

7 kommentarer:

Granne med Selma sa...

Tack för att du lämnade en kommentar hos mig så jag hittade hit! Gillar presentationen av dig. Man vill verkligen läsa mer :-) Såg att du hade en så gullig bild på ett par barnfötter...har också haft en liknande bild bland mina första inlägg. Det är så gulligt!
ha det så bra!
Kram

Anonym sa...

Vilka underbara sommarbilder!!

Min Skattkammare sa...

Har hittat en blogg som faller mig i smaken!
Jag älskar naturen och vistas själv där så gott som dagligen. Där hittar man vilan......
Och fikat smakar mums!!
Kram Kicki

Mindi sa...

Hej hej!

Jag hittaden hit från någon annans blogg. :) Vilken mysig blogg och vilka vackra kort. Jag kikar tillbaka en annan dag igen. :)

Kramis
M I N D I

Min Skattkammare sa...

Surr surr!!
Tack för din fina uppmuntran!
Har du sett vad kantareller det finns? Jag har tagit en tur idag, och hittade en hel del. Smörstekta blev det. Mums!!
Har du sett några?
Kram Kicki

Trollmor sa...

Granne med Selma: Vad kul :-)
Ja, det är rart med små barnafötter, man vill bara pussa på dem!

Thea: Man får vara snabb med kameran när det inte regnar och fånga lite sol ;-)

Kicki: Vad roligt med en naturvän! Välkommen!

Mindi: Tack! Kika gärna tillbaka du :-)

Åsas Kammare sa...

Härliga bilder speciellt den med de små fossingarna! :)