lördag 14 juli 2007

Bekänna färg


Foto: Trollmor

Som jag har väntat med spänning på att mina stockrosor ska öppna sig och avslöja vilken färg de bär!
Jag fick dem nämligen av min far och han var inte helt säker på vilka färger han plockade med sig.
Den första som slog ut var denna vackert röda ros.


Foto: Trollmor

Ett par dagar senare visade sig denna vara ljuvt rosa.
Dessa båda står på var sida om en tredje, och jag är där och kikar flera gånger om dagen.
Jag är väldigt förtjust i de stockrosor som är djupt, djupt röda, nästan svarta.
Sen vet jag att han har väldigt fina gula hemma. Vågar man hoppas...


Foto: Trollmor

Bakom mina fötter hoppade denna lilla gynnare som var på besök.
Misstänker att den varit och plaskat omkring lite i vår nya damm.
M håller på och gräver för en ny uteplats och då det regnar som det gör så har det blivit en hel del vatten där till glädje för paddan och hans kompisar.


Foto: Trollmor

Eftersom jag anade även annat besök under dagen så passade jag på att baka lite.
Choklad är ju aldrig fel så det blev brownies med hallon i.


Foto: Trollmor


Foto: Trollmor

Vi fick en bunke blåbär. Så gott!
Dags att bege sig ut i blåbärsskogen med en hink tror jag minsann.

4 kommentarer:

Åsas Kammare sa...

Vacker blomma och jag blev väldigt sugen på dina bakverk...såg så gott ut! Kul att ni har besök i trädgården också.
Min lilla snutta tjatar fortfarande om din fina rosa tårta som jag lovade att försöka göra en likadan... med blommor och rosa "glasyr".

Poppins sa...

Hej! Tack för besöket på min blogg. Det var kul att hitta hit. Verkar vara en trevlig blogg med mycket intressant att läsa. Ska strax botanisera vidare.
Tycker också mycket om stockrosor även om jag inte har några i min trädgård.
Vi ses!

Anonym sa...

Du som gillar te får ju inte missa tävlingen i min blogg!

Trollmor sa...

Åsa: Säg bara till om du vill prova det receptet så får du det gärna.

Poppins: Vad roligt att du tittade in! Välkommen åter :-)

Maria: Jag kilade genast dit så nu är jag med! Tack så mycket för tipset och besöket!