lördag 7 juli 2007

Tillfällen att njuta en liten smula


Bild: Görans Bokhylla

Jag fuskstartade nyss min ibland förekommande söndagsshopping via nätet (mestadels hos Bokus) med att beställa hem denna lockande bok.
"En njutningsbibel för alla dessertälskare och hemmabagare!" stod det att läsa under informationen.
Jag kunde helt enkelt inte behärska mig. Mina bagarfingrar viftade ivrigt. Vi vill! Vi vill!

Jag fick syn på den i eftermiddags i en tidning hemma hos mor. Jag var där för att titta på ett antal avsnitt av Leila bakar som hon så snällt spelat in till mig. Jag gillar Leilas program.
Hon är alltid så glad och allt är så färgglatt och mysigt!
Och så ser det ju så himla gott ut allt hon gör. Jag bara sitter och suckar ååh!
Så jag lade nog grunden redan då och retade alla mina sinnen till fullo.

Nu får jag sukta några dagar till innan den dimper ned i brevlådan.
Det riktigt vattnas i munnen! Sen ska här bakas en och annan liten kaka...

Bild: tv4.se

2 kommentarer:

Åsas Kammare sa...

Du gör så fina tårtor - och säkert goda, jag ser fram emot att få se vad som blir när du får nya boken. Jag har sett små klipp på tv4´s sida med Leila bakar och jag blir så sugen... Hon är färggrann och fin med härliga bakverk, verkligen inspirerande!

Trollmor sa...

Tack snälla Åsa! :-)
Ja, jag hoppas att den är full med härliga recept att prova.