torsdag 19 juli 2007

I andra hand


Foto: Trollmor

M (!) kom med den goda idén att vi skulle åka till en second hand butik i stora staden och jag var naturligtvis inte sen att ropa ja!
Jag gick och strosade länge och kikade på allt kul som fanns.
M fick lov att hejda mig lite.
Roligt som attan hade jag i alla fall och fann dessa ting till den trevliga summan av 100 riksdaler.


Foto: Trollmor

Denna varelse väste & pyste på mig direkt när jag klev in.
Jag var idel öra.



Foto: Trollmor

En tång med fina detaljer knep jag också...


Foto: Trollmor

...tillika ett gammalt fat med vackra blomster.



Foto: Trollmor

Blev glad när jag avslutningsvis fick mina ögon på Kerstin Thorvalls Berättelsen om Signe med alla 3 delarna i samma volym.

Jag åker nästan hellre till en butik som har gamla saker än att jag åker och köper nytt.
Det är en helt annan känsla. Då kommer jag gärna i andra hand.

5 kommentarer:

Poppins sa...

Nej, vilka fina saker. Och till vilket fyndpris. Den där draken gillar jag. Och den fina tången...

Visst är det kul att handla begagnat men det gäller att hitta rätt ställe. Har konstaterat att här i storstadsregionen är det svårt att göra riktiga bra fynd.

Nygammalt sa...

Vilka fina fynd du har hittat, sånt blir man så glad av.
Vad roligt att du hittade mig i denna inredningsjungel! Hoppas du kikar in igen! =)

Lily of the valley sa...

Vilka fina saker du har hittat. Jag gillar också att kolla in såna intressanta affärer, loppisar och auktioner.
kram Lily

Maria sa...

Fina saker du fyndat! Boken har jag och har läst för något år sedan, men vad handlade den om...det har jag alldeles glömt bort, kanske måste läsa den igen.

Trollmor sa...

Poppins: Ja, ljusstaken med draken blev jag mest glad över.
På min lilla ort och lite omkring kan man ha tur, som tur är.

Nygammalt: Jag kommer igen, var så säker! ;-)

Lily: Ja, då går man igång minsann och får stora spanarögon... ´00`

Maria: Ibland är det bra att ha dåligt minne.