lördag 28 juli 2007

Fylla på förrådet


Foto: Trollmor

Idag kände jag verkligen att jag behövde komma ut i skogen.

Jag behövde ladda energi eftersom jag mår lite sisådär just nu.
Då är skogen som balsam för själen.


Foto: Trollmor

Sist jag gick här så plockade jag lummer inför den stundande julen.
Verklig kontrast mot idag då solen silade ned genom träden och det var varmt.



Foto: Trollmor

Ja, nu befinner jag mig på samma plats som förra helgen.
Skogsbacken ned mot sjön om någon kommer ihåg.
Idag hade min far turen att gå på husgrunden efter den boning som legat där och jag blev genast ivrig och ville att han skulle visa var.
Tänk att få bo där. Jag undrar så hur det sett ut.
Kanske finns det någon gammal bild att få tag på någonstans.


Foto: Trollmor

Precis intill låg denna tingest. Jag har ingen aning om vad det kan tänkas vara eller hur gammal den är.


Foto: Trollmor

Ytterligare ett minnesmärke.
I bakgrunden skymtar min papperspåse. Däri ligger guld.



Foto: Trollmor

M frågade när jag kom hem om jag ville ha kantarellstuvning på smörgås.
Om jag ville.

8 kommentarer:

Åsas Kammare sa...

Skogen är verkligen ett bra ställe att fylla på med ny energi.
Lummer! Jag älskar lummer-blir lyckliga av att se det! Vill absolut ha det hemma till jul. Brukar köpa av en tant på torget. En del säger den är fridlyst, jag vet inte (hoppas inte) men vet du?
Spännande med den gamla husgrunden, man undrar ju hur det kan ha sett ut en gång i tiden.
Mm...kantarellstuvning mums...:)

Anonym sa...

Kan det va ett gammalt skruvstäd månntro?

Jag har också hittat guld i skogen bakom stugan. Mums!

Skogen beskrev min favort Dan Andersson som "de gröna gömmenas ro" - så vackert!

Signes Vind sa...

Åh vilka vackra skogsbilder! åhhh kantareller. Njut för mig också!

Min Skattkammare sa...

Tar en titt lite nu och då hos dig. Så fint så fint!!

Maria sa...

Åh, nu blir jag avundsjuk! Jag vill också hitta "guld"! Det är ju SÅ gott!

Lily of the valley sa...

Vad fina fina bilder. Längesedan jag åt kantareller. Jag blir sugen... kram Lily

Trollmor sa...

Åsa: Det verkar lurigt det där med lummer.
På en del sidor på nätet kan man tolka det som om den är fridlyst i vissa län bara och på andra verkar det gälla hela landet. Fann dock en rolig uppmaning på ett ställe:
...om man påträffat olaglig hantering av lummer så skulle man kontakta länsstyrelsen.
He, he..ja, det är ju som knark framåt julkanten :-)

Soffy: Mmmm, det var vackert!

Signes vind: Gärna det! :-)

Min skattkammare: Du är så välkommen så!

Maria: Den som söker finner... ;-)

Lily: Tack! Vem blir inte det, jag längtar redan efter mer :-)

Hannele på Hisingen sa...

Kntarellstuvning, mums, det var längesedan.