onsdag 11 juli 2007

Ett småkryps liv


Foto: Trollmor

Äntligen sken så solen igen!
Vi gick med raska steg ut i skogen och bara hade det skönt.
Den här lilla bevingade vännen var snäll nog att slå sig ned på min arm en stund, och det tackar jag ju för.
Är lite osäker på vad den heter, har kikat i min småkrypsbok men det finns 3-4 stycken fjärilar som är väldigt lika. Jag får helt enkelt ta och konsultera min fjärilsälskande far.
Tillägg: Skogsnätfjäril var namnet.


Foto: Trollmor

Här sitter vi och kollar in varandra. Ett god morgon var på sin plats.


Foto: Trollmor

Den lille gynnaren var visst sugen på frukost för han testkörde med snabeln mot min arm.
Jag kanske luktade gott.



Foto: Trollmor

Nähä, här bjuds visst inget gott, bäst att rulla in snabeln igen och göra sig redo för nästa flygning.


Foto: Trollmor

När jag fotade denna vita varelse så såg jag inte vad som försiggick.
Det var först när jag kom hem och skulle titta på bilderna som jag reagerade på att den "satt" bakovänd (som jag sa när jag var liten). Vid ytterligare förstoring fick jag se spindeln ovanför som hade gjort sin fångst.



Foto: Trollmor

Här är ett betydligt trevligare möte.
Dessa har jag klurat ut att de heter mörkstrimmig blombock och de gör ju verkligen skäl för namnet. Let´s go buggy style.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den första bilden på nätfjärilen är en otroligt finstämd och värmer mitt hjärta. Skärpan ligger perfekt på fjärilen medan för- o bakgrund mycket mjukt o deskret fyller bilden med varma färger o känslor. En verklig tavla m.a.o.?

Hälsningar "Fjärilsdiggare"

Trollmor sa...

Det glädjer mig att du tyckte om min bild! :-)