fredag 20 juli 2007

PMS (Pling Måste Sötsakstillfredsställas)


Foto: Trollmor

Jag har nu insett att det inte räcker med ett SPAM filter till min e-post.
Någon som vet hur man fixar ett PMS filter?
I veckan landade det ett nyhetsmail från Tasteline i min inkorg.
En glutt så var jag körd.
Tryckte raskt på Skriv ut receptet knappen och skrivaren surrade nöjt ett tag.
Man leker inte med en kvinna som har PMS, det säger jag bara.
Framför allt inte när sötsakssuget slår till för fulla muggar.
Så igår förmiddag stod jag i köket och bakade kakor så det stod härliga till.
M var nöjd, jag höll mig lugn & fin och han fick gott till kaffet!

Pink Swing kallas dessa klassiska jitterbuggare som fått en ny rosa skrud. Receptet hittar ni här.






Denna kaka har det delikata namnet Farmor Ruts mögelkakor.
Tydligen så kallade Ruts barnbarn dem så för att ingen annan skulle äta upp kakorna. Sött! Låter det lockande, klicka här.










Blåbärsmuffinsen
kom till för att jag hade en liten bytta blåbär som stod i kylskåpet och jag var orolig att de skulle bli förstörda. Tro inget annat!
Receptet är ett vanligt sockerkaksrecept fast med blåbär & en stump riven mandelmassa i då.

Ibland
är faktiskt M förstående (eller bara klok för sitt eget bästa).
Tidigare i veckan kom jag nedtassandes till en stunds tv-tittande och finner till min förtjusning en uppdukad ost- & kexbricka på soffbordet.
- Älskling! sa jag.
- Jag vill att du ska komma av dig när du håller på och fräser så sa M.

PMS - When Good Girls Go Bad

4 kommentarer:

Maria sa...

Bra översättning av PMS, som ju kan få sig alla möjliga uttryck! Jag tror inte att min man är lika förstående som din...ostbricka har jag ALDRIG fått...=)

Trollmor sa...

Det kan ha något att göra med att han är ost-&kexoman också, han tar tillvara alla tillfällen han kan.
Och så skadar det ju inte att håva in lite pluspoäng hos mig, även om jag nu ser igenom hans dimridåer...
:-)

Anonym sa...

Åh, sådana där jitterbuggare brukade min mormor göra; de ingick i hennes sju sorters kakor till jul... *försvinner iväg på en nostalgitripp*

Trollmor sa...

Sigrinn: Jag försvann också iväg i tankarna när jag läste din kommentar, nostalgikakor för min del är nog vaniljkrokar (tror jag att de heter iaf). Det gjorde min mormor.
Tack för besöket, välkommen tillbaka :-)