onsdag 4 juli 2007

Född den 4 juli


Foto: Trollmor

Idag är det en alldeles speciell dag.
Mitt lilla Stumpatroll fyller nämligen 1 år!
Det kommer att bli en känslosam dag, med många leenden och lite glansiga modersögon.
Vad fort tiden har gått, hon har blivit en liten flicka redan.
Jag tycker att det var alldeles nyss som vi kom hem från BB med en liten bebis i famnen.
Jag är lika förundrad fortfarande över att den här lilla tösen är min dotter.
Och hur starkt kärleken till henne kom.
Jag är fascinerad över varje liten ny sak som hon lär sig.
Över hur lycklig hon blir när hon mer och mer upptäcker allt spännande omkring sig.
Och jag är tacksam!
Hon kom till världen klockan 10.11 på förmiddagen en tisdag.
Jag kommer att hålla henne i famnen då idag och krama henne lite extra hårt och säga:
Grattis min älskade dotter!

5 kommentarer:

maria sa...

grattis till lilla stumpatrollet!

Åsas Kammare sa...

Grattis lilla Stumpatrollet!
Jag blir så tårögd när jag läser det här och förra inlägget...
Kärleken till ett barn är så stark. Jag kan inte läsa sånt här utan att gråta en skvätt...
Ha det gott och fira henne ordentligt :)

Maria sa...

Hälsa grattis till din lilla (men hon sover väl nu...)

Trollmor sa...

Födelsedagsbarnet vinkar glatt och säger:
-Ta-ack!

Anonym sa...

Ja, men visst går tiden fort!!

Grattis till lillan i efterskott =).