torsdag 5 juli 2007

Födelsedagsfirande


Foto: Trollmor

Igår firade vi Stumpatrollet som fyllde 1 år.
Välkommen att stiga på!


Foto: Trollmor

Det var många som var förväntansfulla och tindrade med ögonen.
Här sitter en alldeles ny liten vän till tösen.


Foto: M

Jag hade bakat tårtor och kunde inte motstå att göra en "egen" till Stumpatrollet.
Givetvis skulle Pingu gratulera med ett tänt ljus.
Bland alla jordgubbarna fann jag två som fortfarande satt ihop, min egen lilla mamma-barn-tolkning, som fick hänga med här också.


Foto: Trollmor

En pedagogisk lär-dig-räkna bok med en finurlig snurrskiva blir bra när man vill börja med siffror, nu får vi titta på alla roliga djur och göra djurljud så det står härliga till. Kvack kvack!
Min tekniskt intresserade M fann stort nöje i snurrskivan.
Han kan ju få låna den ibland.


Foto: Trollmor

Mer böcker till tösen! (Böcker till tusen är det som gäller här hemma...) Min första ordbok.
Just nu kan hon säga pappa (1:a ordet!), tack (kommer man långt med), mamma (äntligen!), vovve (hon kan även härma hur han låter när det är varmt ute, inga misstolkningar tack...), och så har det slunkit in en del namn såsom Jerker (?) och Ebba (?).

2 kommentarer:

Maria sa...

Vilken fin Pingutårta! Oj, vad din lilla har fått ur sig många ord. Min som är 1 år och 2 mån säger inte mer bara mammam, baba (pappa), vavavav (vovve) och sitt eget namn som hon ropar

Trollmor sa...

Tack! :-)
Just nu är det mycket pekande och ä dä?
Det är så roligt med allt nytt, men favoriten är nog fortfarande lampan... speciellt när den blinkar.