lördag 16 juni 2007

Rabarberlycka


Foto: Trollmor


M tittade på mig med stora blanka puppyögon och frågade med sammetslen röst:
-Kan inte du göra en cheesecake?
Jag föll som en fura och tänkte att jag då kunde passa på och skörda lite mer rabarber från landet.
Hittade ett recept som innehöll rabarber (såklart), hallon, nötter, choklad & färskost.
Det måste ju bara provas!
(Notera den förtjusande gelatinförpackningen...)

Gissa om det doftade sommar i köket när jag kokade rabarber och hallon till fyllningen! Mmmm..


Foto: Trollmor

Härliga färger!


Foto: Trollmor

En riktig sommartårta.
Den kom väl till pass eftersom vi fick besök både på för- och eftermiddagen av fikasugna gäster. Och nu har M redan önskat ett nytt bakverk, Morotstårta.
Jag tror nog allt att jag ska hålla honom på sträckbänken till nästa helg.

3 kommentarer:

Åsas Kammare sa...

Oj vad vacker den är! Snuttan föll direkt (hon brukar ofta stå över axeln och kika) och sa att hon också vill ha en sån tårta. Hon älskar rosa tårtor...

Trollmor sa...

Ja, rosa tårtor är finfint.
Men de får hård konkurrens av bruna sådana, chokladtårtor är ju himmelskt goda!

Anonym sa...

hej! denna cheescake ser ju supergod ut...skulle du vilja dela med dig av receptet?!