måndag 11 juni 2007

Blomsterfesten i täppan


Bild: Barnboken.com

Vilken härlig kombination detta är!
Underbart tecknade blomsterfamiljer, fjärilar, humlor & andra småkryp. Och allt detta i en sagobok.
Två flugor i en smäll, både natur- och bokälskaren i mig får sitt av det goda.
Gissa om den står högt i kurs på sukta-efter-listan.

Just nu väntar jag med spänning på ett annat brunt paket från posten.
Mina söndagsshopparfingrar kunde inte hålla sig i styr riktigt.
Det är två böcker (nähä?), Humlans blomsterbok av Stefan Casta och Humlor - alla Sveriges arter av Göran Holmström.
När det landar här kommer jag att slå mig ned i solstolen och sitta och surra förnöjt. Garanterat.

Tills dess får jag hålla till godo med det som trädgården är så vänlig och bjuder på i all sin fägring.
Här kan man verkligen tro att det är fest i täppan. Eller kanske snarare maskeradbal.


Foto: Trollmor

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den är jättefin! Jag är stolt ägare till ett ex. sedan 1977!

Trollmor sa...

Lyllo dig, en bok med anor alltså.