söndag 10 juni 2007

Pionförälskelse


Foto: Trollmor

För några dagar sedan slog så några av mina pioner äntligen ut.
De visade sig inhysa några alldeles förtjusande varelser.
Små, ljusgröna och rosa tittade de försiktigt fram mellan de tunna vita bladen som så varsamt dolt dem fram till nu.
Jag blev alldeles betagen. Så vackra.


Foto: Trollmor

Det ser nästan ut som ett förälskat par som fångats i ett ömt ögonblick.



Foto: Trollmor

Bäst att inte störa...


Foto: Trollmor




Jag begav mig bort mot trädgårdslandet istället och knep några stjälkar rabarber med mig in i köket.
Det resulterade i en god rabarberkaka som avnjöts ute i solen.


Foto: Trollmor


En liten minibukett fick ta sin plats ovanpå.


Foto: Trollmor

2 kommentarer:

Anna Stilla sa...

Vita pioner är så vackra tycker jag. Jag tror att mina är också vita fast jag vet inte. De har inte slagit ut än. Det är för första gången som de ska blomma så det är lite spännande.

Trollmor sa...

Visst är det spännande.
Jag har också pioner som inte blommat tidigare och jag är så nyfiken på dem.
Läste någonstans att förr i Kina så samlades man och hade fest när pionerna blommade och beundrade dem medan man drack te. Låter som en trevlig tradition tycker jag.