onsdag 6 juni 2007

Fräkendalen


Foto: Trollmor

Strålande vackert väder och vi hade bestämt oss för att inta frukosten ute i det gröna denna morgon.
Vi packade ryggsäcken och gav oss av till en av våra absoluta favoritplatser, Fräkendalen.
Längs med skogsvägen möter man denna stora stolta ek.
Och dras tillbaka flera århundraden i tiden. Mäktigt.



Foto: Trollmor

Utsikten är förförande. Och förlovande.




Foto: Trollmor

Med oss hade vi nybakade frukostfrallor med brieost & rysk salami samt len jordgubbssmoothie.




Foto: Trollmor

Stumpatrollet hade givetvis egen matsäckslåda med och jag kontrade med min termos jag hade när jag var liten.




Foto: Trollmor

Är det nationaldag så är det och vi anar flaggor i mossan.




Foto: Trollmor


Vi vördar minnet.




Foto: Trollmor

Något lyste rött i solen. Årets första smultron.
Sött skall sött få, Stumpatrollet mumsade förnöjt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ojojoj...vilken frukost ute i härliga naturen. Det såg verkligen mysigt ut. Och så smakar det ju alltid så gott att äta ute. Hmm..varför äter man inte frukost utomhus oftare?

Trollmor sa...

Ja, det var härligt!
Borde göras oftare. Jag tror att man många gånger är lite för bekväm och så ligger alla "måsten" och pockar i bakhuvudet.
Men man mår så mycket bättre om man bara passar på att njuta av stunden istället.
Nästa gång är det M som står för frukosten och vi tänkte gå på andra sidan sjön där det också är väldigt vackert :-)