torsdag 17 maj 2007

Vardagslyx


Foto: Trollmor

Idag har Stumpatrollet och undertecknad varit på spa.
Man måste ju få lyxa till det ibland.
Vi hade det så skönt bland bubbel och plastleksaker.
Det kan nämnas att det hela tilldrog sig på vår gästtoa där det finns ett yttepyttelitet badkar inklämt.
Jag blir lika förundrad varje gång jag lyckas veckla ned min gängliga lekamen i badet och sedan faktiskt även ta mig ur det. Utan att fastna. Tur är väl det.
För hur skulle det se ut om stackars M annars finge ringa till brandkåren i en sådan prekär situation? Eller av omtanke gentemot våra gäster. Nöden har ingen lag, men skulle jag liksom sitta där, hej hej!, medans deras behov uträttades?
Nej, tror inte det.

Jag minns en annan upplevelse när jag skulle vara belevad mot två kompisar som kom på besök.Vargen blev så till sig i pälsen, så jag skulle avstyra hans framfart något tills de tagit av ytterkläderna åtminstonde. Visa honom innebörden av att vara lugn & fin. Stillsam.
Det är väl om något jag borde klara av.
Det hela slutade med att jag, med Vargen i famnen, dråsade in med huvudet före i dörrkarmen, aj!, och satte rumpan hårt i golvet.
Vargen blev mycket lugn. Av pur chock skulle jag tro.
Men min något annorlunda metod funkade. Och jag fick ett frustande glatt besök!
Lika frustande som mitt lilla baddjur.

Inga kommentarer: