fredag 25 maj 2007

15 skäl till glädje

Morgonens magonda har ersatts av en bubblande, sprittande glädje i magen.

Och detta till följd av:

1. Trots att Stumpatrollet var så trött så att hon höll på att rasa ihop av alla intryck från förmiddagens besök på marknaden, så hade hon lyckats hinna dra av sig ena strumpan innan ögonlocken föll ihop.
2. Den goda hjortroncheesecake vi åt när mor & jag vilade benen efteråt.
3. Bakformarna som jag köpte och som passar perfekt till en bröllopstårta som jag skall göra till en kompis som gifter sig nu i sommar.
4. När jag pratade med M i telefon och han föreslog vad jag precis hade tänkt sekunden innan.
5. En stor vacker rosa hortensia som jag raskt inhandlade till min kära mor.
6. En stund på sängen bläddrandes i en ny Månadens Bok full med intressanta böcker.
7. Kvällens avsnitt av Mullvaden, ett steg närmare sanningen.
8. De fina orden jag fick av far i morse.
9. Mina kollegor på jobbet som sa att de längtade tills jag skulle börja jobba igen.
10. Semesterdagarna jag fick på lönebeskedet = mer ledig tid med Stumpatrollet framöver.
11. Den glänsande röda påsen med te med smak av vildkörsbär som slank med hem. (Ja, jag är beroende och blir väl snart tvångsintagen på klinik.)
12. Pingutältet (se tidigare inlägg) som numera har funnit sin boning hemma hos oss.
13. Elle mat & vin samt den medföljande chokladkakan.
14. Stumpatrollet som lyste ikapp med min sänglampa när jag omväxlande tände och släckte den.
15. Doften av kaprifol som mötte mig vid ytterdörren när jag nu kom hem i kvällningen. Ah!


Foto: Trollmor

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hello, i think that i saw you visited my site thus i came
to “return the favor”.I am trying to find things to improve
my web site!I suppose its ok to use a few of your ideas!!

My page: partypokerbonuscode.forumotion.com

Anonym sa...

I am not sure where you are getting your info, but great topic.

I needs to spend some time learning much more or understanding more.
Thanks for wonderful information I was looking for this information for my mission.


My website; http://www.hummaa.com/user/push6ox