tisdag 29 maj 2007

Sing Hallelujah, sing it!

Se där vad en god natts sömn kunde göra.

Eller, host, har det kanske snarare med att göra att jag har tillbringat dagen i staden och kilat omkring kvick som en liten vessla mellan alla affärer. Som en kalv på grönbete. Flitig som ett bi. Glad som en lärka. Ja, ni hajar.
Vet inte om jag riktigt törs visa denna bild, men tar risken.
Jag lär väl bli varse om det slirar i gruset utanför och gossarna med tycka-om-dig-själv-tröjan kommer inrusandes. Jag erkänner, jag har syndat, jag har köpt en teattiralj till.


Foto: Trollmor

Rekommenderar verkligen chokladen. Den var så god så det hummelihummade i munnen.

En annan sak som också gjorde mig gladihatten var denna söta solhatt som förhoppningsvis ska pryda Stumpatrollets lilla hjässa nu när det blir sommar & sol.


Foto: Trollmor

Till hennes stundande, jösses!, 1-års dag köpte jag en Brio Sorting Box i härliga färger.
Former för små problemlösare.
Undrar om den funkar även på vardagens små funderingar?
Tänk så behändigt, bara att stoppa ned en kloss och vips så har man löst det man gått och klurat på.


Foto: Trollmor

Jag avslutar med lite tänkvärd Briofilosofi så här på kvällskvisten.


Foto: Trollmor

Och så några rader hemmafilosofi:
Grönt är jätteskönt!


Foto: Trollmor

Titta på den en stund så blir ni garanterat snurrigaibollen.
Sov sött.

Inga kommentarer: