lördag 19 maj 2007

Sabotage och falskspel


Bild: Kanal 5

Ah! Bänkade mig med spänd förväntan inför gårdagens avsnitt av Mullvaden.
Min absoluta dokusåpafavorit, om man nu kan kalla den för det.
Det är sex år sedan de körde tävlingen senast. En alldeles för lång tid i mitt tycke.
Den här gången tilldrar sig spelet i Portugal och Hans Fahlén är en utmärkt spelledare.
Nu har det gått en bra bit in i tävlingen och efter kvällens avsnitt återstår bara fyra av vad som från början var fjorton deltagare.
Och en av dem är en förrädare. Någon som gör allt för att sabotera och föra de andra bakom ljuset.
I varje avsnitt får de uppdrag som, om de lyckas, ger pengar till vinstkassan.
Det gäller för deltagarna att lyckas lista ut vem av dem som kör ett falskspel, för den som vet minst om Mullvaden får lämna tävlingen. En efter en.
Nu är det alltså fyra kvar. Anna, Emanuel, Alex och Madde. Och en av dem är mullvad.
Frågan är bara vem? Man kan ju spela mullvad också, ytterligare för att förvirra.
Mina misstankar riktas nog mot Alex. Jag tycker att hon är lurig. Men lurig nog för att luras totalt? Emanuel tror jag kommer att stå som vinnare och ta hem vinstsumman. De andra två...tja, jag vet inte.
Längtar redan tills nästa avsnitt.

Inga kommentarer: