fredag 18 maj 2007

Movie night


Foto: Trollmor

Till gårdagskvällen hade jag införskaffat två saker som jag varit sugen respektive nyfiken på ett tag nu. Turkisk peppar och filmen The Holiday. Lite rött zoogodis till M hade också plockats med hem.
Ljusen var tända och vi hade goffat ned oss i soffan under filten för en gemytlig afton. Dock tog det en bit in i filmen innan jag kunde koncentrera mig.
M gjorde nämligen sitt bästa för att distrahera.
Han har en något skeptisk inställning till den här typen av film och bråkar & larmar gärna lite extra innan.
-Titta vilken lång tunga jag har!, tjoade han flinandes med ett Saltinkex utsträckt ur munnen.
Som vanligt lugnar han ned sig efter ett tag och kan sen efteråt till och med ofta säga att den var väl skaplig, vilket då kan översättas med bra.
Filmen var väl rätt så skaplig, en myspysfilm.
Två saker som speciellt gör att jag ler nu såhär i efterhand:
1. Tältet
Det förekom ett alldeles underbart härligt tält inomhus. Ett sådant skulle jag gärna vilja ha här hemma hos oss.
Till saken hör att jag i vår gamla lägenhet slog upp ett tält i hallen och ville att vi skulle sova där. Det lyckades inte. Men med ett sånt här så kanske...
2. Kommentaren Tuttsnudd
Bara rolig helt enkelt.

Idag när vi handlade hittade jag ett Pingutält och fick stora ögon.
Känner jag mig själv rätt så kommer jag inte sluta tänka på det förrän jag gjort slag i saken och inhandlat det.
Jag kan ju ge det till Stumpatrollet om inte annat.

Inga kommentarer: