onsdag 1 juli 2009

Vargvinnare


Foto: Trollmor

Så då är Vargen firad under glada svansviftningar.
Han räcker vacker tass och tackar för alla rara gratulationer :-)
Men vad nu då?
Vad är det som låter?
Tass, tass, tass och smyg, smyg, smyg....


Foto: Trollmor

Aha, det är en liten skara kalassugna vänner som kommer trippetrappandes i gröngräset.
Och nu höres visst skönsång:
Vi gratulerar, vi gratulerar
vi gratulerar våran Vaaarg idag!


Foto: Trollmor

Såklart bjudes det på tårta.
Bara att hugga in.
Den nyfikne kan nu räkna antalet Frolicårsringar och således finna ut hur många år som Vargen fyllde ;-)


Foto: Trollmor

Japp, så rätt så.
En 10-årig pälsvän vi har hos oss.
Och det var 6 stycken duktiga som gissade/visste på rätt svar.
Det gav var sitt lottben i matskålen som så snällt lånades ut för detta firarmål.


Foto: Trollmor

Grattis och ett stort yyyyyyl till dig Maria!
Jag tror allt att det var din charmerande hattifnatt som gav rätt antal skall :-)
Med en liten hjälpande tass av Stumpatrollet så var det ditt ben som föll i smaken.
Ett litet paket kommer neddimpandes i din brevlåda.


Foto: Trollmor

Ikväll ska jag smyga upp på vinden och prassla med både ett och annat presentpapper och locka vackra band.
Ty till helgen vankas det 3-års kalas.
Det finnes en liten förväntansfull flicka i huset :-)

~ Många kramar Trollmor ~

17 kommentarer:

maria sa...

Jippi! Och det är verkligen en helt perfekt vinst till mig. Frågar man någon som känner mig får man snabbt svaret att jag är kakbaket personifierat (och med muffins som specialitet, så till den grad att jag numera har de flesta recept i huvudet) :D

Rolig idé med frolicårsringar, förresten!

Maria sa...

Grattis till MAria!

JAg var ganska nära ändå har jag för mig, får nöja mig med det.

Anonym sa...

Voff voff vooooff (= hipp hipp hurraaa) från kattanten med familj!

Hjärtat Mitt sa...

Ett stort grattis till både vinnaren och till Vargen!
Och ett grattis i förskott till Stumpatrollet oxå :)

Ha en riktigt skön helg!
Kram Mari

andi sa...

Ååå,så fin Varg :) 10 år! :) Underbara bilder och så roligt att läsa! Grattis till er fyrbenta Vän! Tack för kommentaren och Ja det var en Skattkammarängel du såg :) De är SÅ fina!

Kram-andi

Bea sa...

Vilken stilig 10-åring i snygg posé!
Grattis till både vinnare och 10-åringen!
Vilken härlig blogg du har och tack för titten hos mig! Många sköna bilder :)
Ha en fin dag! /Bea

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Helojs..o så charmigt inlägg!!!!

Så det vakas 3 års kalas!!!

Ha en härlig dag i solen!!
~~♥Kram Millan♥~~

Lusthuset sa...

Ååååå...så fin han blev i sin krans, födelsdeagsbarnet/hunden. Hoppas att han gillade sin bakelse och hoppas även att du inte blandade ihop dem med era (för ni fick väl fina bakelser ni också) för Vargen gillade nog denna mest! Då har du att stå i lilla Trollmor med ett födelsedagskalas till. Tänk vad tiden går fort. Ha en skön sommardag...pust!!... och Kram!!

Vardags-mirakel sa...

Vilken fantastisk tårta han fick! Ha det bra, kram Eva.

Monica sa...

Vilken snygging han är! Jag tycker inte han ser en dag äldre ut än 8 år (som jag gissade på :)
Det är bara att säga GRATTIS till vinnaren och hoppas på tur en annan gång :)
Tjingeling
Monica

Maria sa...

Hej igen!
Både hatt och klänning med prickar kommer från H&M. Så inget hemsytt =)

Maria sa...

PS. Hälsa Grattis till 3-åringen! DS

Virre sa...

Grattis till Vargen! Vilken tårta dagen till ära!
//Veronica

hema hos Bus sa...

Vad skoj med kalas. Roligt också till en värdig vinnare...jag hade nog tyckt att det vore lite pinsamt om jag vunnit för jag hade just läst om vargen i din pappas blogg...och sen såg jag ju tävlingen i din.
Hoppas att ni har det bra, det ser nästan ut det om man tittar in hos er...Kramisar från mamma Bus

Min Skattkammare sa...

Åhhhhh.....här blir man då aldrig besviken när man tittar in!!
Det är alltid lika spännande att läsa om era vardagsäventyr.
Och så tar du ju så fina roliga bilder!
Tack för denna gång! ;o)
Kram Kicki

Anna Stilla sa...

Grattis till Maria och så grattis till Vargen.

Kram
Anna

Metronyx sa...

Otroligt vacker hund du har ;)