torsdag 16 juli 2009

Trädgårdstoner


Foto: Trollmor

Under några dagar har jag arbetat intensivt i trädgården.
Mycken slit då vi har en något vildvuxen trädgård på baksidan.
Jag finner det dock meditativt, ordningen växer sakta men säkert fram.
Några nya vackra blickfång har också tillkommit.
De glädjer mig var gång jag ser dem.
Ovan synes sköna gröna löv som vilade sig en smula i skottkärran.
Någon som kan gissa vad det är? Ankan kanske? ;-)


Foto: Trollmor

Det är något alldeles speciellt med att vistas i trädgården.
Lugnet infinner sig gärna och likaså lusten att skapa.
Alla vackra färger runt omkring som spröda toner.
Lysnar man riktigt noga kan man höra trädgården sjunga.
Och visst får man lust att dansa då :-)


Foto: Trollmor

En slingrande melodi ackompanjerad av den förförande doften av lavendel.


Foto: Trollmor

Lilla snigel akta dig,
akta dig, akta dig.
Lilla snigel akta dig,
annars tar jag dig.



Foto: Trollmor

Den här gången var det inte snigeln som finge passa sig utan jag.
När jag sedan kom in sent om kvällen och skulle ta en välbehövlig dusch så fann jag en aningen mindre bekant till denne husägare som camperade på mitt bröst!
Då vet man att man varit ett med sin trädgård för en stund :-)


Foto: Trollmor

Trött, men glad till sinnes och kropp somnar jag sedan i min bädd.
Drömmandes om ljuvlig grönska som rinner mellan mina fingrar.
Naturens egen frodiga palett.
Men se där, är det inte en liten prinsesskrona...


Foto: Trollmor

~ Gröna sköna kramar Trollmor ~

12 kommentarer:

Anonym sa...

Så härligt med utomhusmålning! Kram!

Lusthuset sa...

Tack lilla söta Trollmor för tipset...det skall jag faktiskt prova. Trädgården läker både utvärtes som invärtes tror jag. Tänk att du också har hört melodin som svävar i trädgården speciellt på kvällen när svalkan kommer och stillheten infinner sig. Jag kan sitta och bara njuta av att finnas till. Härligt med vattenfärger, perfekt för att skildra det gröna omkring oss. Du har verkligen en egen liten prinsessa (det är väl Stumpatrollet som blivit så stor?)i din trädgård så kronan kommer väl tillpass. Ha en skön dag. Kramar!!

Wenche sa...

Jag fick sådana goda minnen, från när barnen var små, när jag såg dina härliga bilder.

Mormors Veranda sa...

Visst är det härligt att vistas i trädgården bland alla ljuvliga dofter, vackra färger & rika djurliv :)
Trevlig helg önskar jag dig!
Kraam Pling

Maria sa...

Grattis till ljuvligaste stumpatrollet i efterhand. Och STORT tack för det fina paketet!! Jag skriver mer sen, när vi är färdigsemestrade och jag har lite mer datortid :-)

♥ cloudberrie ♥ sa...

Nu inspirerade du mig att måla, tror det blir en målardag på stranden i helgen.

Dina vackra foton är helt magiska!!!

KRAM

ANKAN sa...

Hej kära trollmor!

Ja, visst känner jag igen det vackra i botten på din skottkärra...jag antar att det är en vacker avenbokshäck som fått sig en omgång...! ;-)Oooo de är ju så vackra, så vackra!

Vilken dag du och stumpatrollet haft i trädgården. Hon har samma guldiga små lockar som vår lilla Stina.

Ha det gott och njut vidare av gårdagens dagsverke!! Klia vargen lite extra bakom örat!

Stor varm kram

//Ankan

Maria sa...

Låter skönt med trädgårdsarbete!
Och mysigt med en liten målande dam ute i trädgården.

Vardags-mirakel sa...

Du inspirerar mig till tusen med dina fina bilder och vackra texter! Ha en trevlig helg, kram Eva.

Hannele sa...

Det vilda är ju spännande.

Poppins sa...

Vilka vackra bilder! Jag riktigt känner hur det spritter även i mina ben och att jag gärna skulle ta en svängom. Har aldrig kombinerat dans och målning men det är nog en bra idé!
kramar från Poppins

hemma hos Bus sa...

Så mysiga härliga bilder. Lugnet infinner sig direkt.
Mitt spa är också när jag är ute i trädgården (eller vad den ska kallas ;O) )
Må så gott och kramen till dig