tisdag 7 juli 2009

Treårstroll


Foto: Trollmor

Flaggorna smattrade i vinden
och liten tös hade rosor på kinden.


Foto: Trollmor

Stumpatrollet har fyllt 3 år.
Det har vi firat med sång & musik, paketer och tårta.
Som hon har väntat på den här dagen :-)


Foto: Trollmor

Här är ett rödprickigt paket innehållandes något hon önskat sig länge.
Någon som kan gissa vad det är? ;-)


Foto: Trollmor

Javisst är det ett smultronplockarparaply!
Därunder kan man sitta förnöjt och mumsa solvarma röda bär.


Foto: Trollmor

Även Musse ville vara med på ett hörn.
Med sig hade han en bok.
Ingen födelsedag utan en bok, eller två, eller tre... :-)


Foto: Trollmor

Fina vännerna kom med paket som verkligen passar mitt lilla skogstroll.
En luppburk, perfekt för en naturdetektiv.
Ni behöver inte bli rädda, spindeln i burken är av gummi :-)
(jag blev lugnad redan innan hon öppnat denna present)

Tänk vilken stor liten värld som nu öppnar sig för en nyfiken nybliven 3-åring!

Tack snälla för alla glada gratulationer!

~ Pussar & kramar från Trollmor och Stumpatrollet ~

17 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för kalaset! Och du...vi ses nån annan dag- ok ;) /S

ANKAN sa...

Hipp, hipp, hurra för Stumpatrollet som blir tre år idag!

Jag hoppas verkligen att du får mycket glädje av dina paket och du, de där chokladbollarna verkar väldigt mumsiga! ;-)

Allt gott till dig!

Kram ANKAN som också brukar hålla till i trollskogar titt som tätt...!

Josefin sa...

Grattis till treåringen! Här har vi också snart en treåring, om ca en månad. Pippiparaply passar ju utmärkt vid smultronplockning. Jag tänker genast på "Pippi på rymmen", när de plockar smultron. Den filmen har snurrat ett antal varv här hemma!

Monica sa...

Man får lämna gratulationer till stumpatrollet i efterskott....:) Hon var väl nöjd med sin dag kan jag tro.
Tjingeling
Monica

Vardags-mirakel sa...

Vilka fina bilder, treårsåldern är så magisk och härlig! Gratulera från mig, Eva.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

tack såå, för din fina hälsning!!


STORT GRATTIS till söta damen!!!
Fina kort såååå!
Kram Millan ♥
TREVLIG HELG!!!!

hemma hos Bus sa...

Stor bamsekram på födelsedan till en av världens sötaste trollungar.
Hoppas att ni har det bra i trollskogen. Kram

RANA sa...

Okej, jag kanske är en smula labil, men när jag läste de inledande orden

flaggorna smattrade i vinden
och liten tös hade rosor på kinden


började tårarna rinna.

Fint skrivet och ljuvliga bilder. Du är en begåvad brallis. :-)

KRAM!
Ranabanana

Vända blad sa...

Grattis till söta rara stumpatrollet! Vilket underbart paket! Här har vi också firat idag, men ett betydligt skäggigare födelsedagsbarn...
Vargen är verkligen en herre med stil! Tjappo hälsar och grattar i efterskott, han önskar sig också en tårta liknande Vargens, det är födelsedagspremiär nästa vecka...
Ha det gott!
Kram Maria

Hjärtat Mitt sa...

Krama Stumpatrollet ett lite försentat grattis!
Hoppas att hon var nöjd med sin dag. Det ser ju verkligen ut som det på bilderna :)

Kram Mari

andi sa...

Vilka stämningsfulla bilder! De andas livsgjädje :) Jag blir SÅ inspirerad på att fota! Måste köpa mig en ny kamera :)
Så söt tösabit som fyllde 3 år! :)

Kram Andi

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vackra foton & ord, njuer som vanligt då jag kikar in till dig.

GRATTIS till sötisen som fyllt 3 år & till ståtliga vargen!

Jag har valt att "bli hemlig" ett tag & har låst min blogg. Åtminstone över sommaren. Om du vill läsa, maila en rad:
cloudberrie@gmail.com

Ha en fortsatt fin sommar!
Kram från Eva

Anonym sa...

Lilla gullungen och hennes mamma kommer på besök till gjutningen nu på fm- är du hemma?

Karin sa...

Grattis till den nyblivan treåren! Tårtan ser verkligen god ut och presenterna perfekta för en vetgirig tjej. Härligt!

Ha det gott!
Kram Karin

Sussie sa...

Grattis och Grattis, kramar och yl! Här händer det grejer :) Massor av kramar till er alla.

Anna Stilla sa...

Grattis till ditt lilla trollbarn.
Vet du, en sådan burk har jag velat köpa till mig själv fast jag är betydligt äldre än 3 år. Men nyfikenheten på naturen föds oftast väldigt tidigt och varar livet ut.

Kram
Anna

Poppins sa...

Ett stort grattis så här i efterskott! Så många fina presenter och jag älskar det där smultronplockar-paraplyet. Tror alla behöver ett sådant!
kram från Poppins