söndag 18 november 2007

Vid vatten


Foto: Trollmor

I förmiddags tog jag med mig Vargen på tur.
Vi tassade längs med en sjö och det var så tyst, så tyst.




Foto: Trollmor

Solljuset lekte i vattnet.
Ena stunden var det så starkt att det var bländande, för att i nästa försvinna helt och lämna ytan alldeles mörk.



Foto: Trollmor

Vi hade det bra. Satt bara och tittade och lyssnade rakt ut.
Delade en enkel men rik stund.




Foto: Trollmor

Det var lätt att förflytta sig i både tid och rum i tanken.
Det förflutna och nuet blev till ett.



Foto: Trollmor

I en bergsskreva låg det kvar ett litet stycke mönstrad is.
När vi sedan vände hemåt bar vi med oss våra egna spår.

14 kommentarer:

Anna Stilla sa...

Jag har nog sagt det förut men det är värt att upprepas. Du tar otroligt vackra bilder.

Lily of the valley sa...

Jag håller med Anna...
Du tar underbart vackra bilder.
kram Lily

Sussie sa...

Åh så härligt det låter, jag saknar våran älskade varg så mycket när jag läser det här. Man får uppleva så många rofyllda vackra stunder med djuren i våra liv. Ha d gott.

Lusthuset sa...

Vatten kan man bara inte se sig mätt på, inget är så vackert, rogivande och ändå föränderligt. Kan tro att du hade en skön promenad. Vackra bilder med mycket känsla i. Ha det bra. Kram

Anna - På landet Mot skogen sa...

Du skriver så vackert, och dina bilder är underbara! Så glad att jag hittat hit, din blogg är en njutning :)

Christina sa...

Så underbart vackra bilder du tar....

Anna i den vita soffan sa...

Vilken ljuvlig blogg jag funnit - tack! Vackra texter och fantastiska bilder.

Poppins sa...

Jag avundas nästan din förmåga att kunna njuta av stunden! Förlora aldrig den.
kramar

Anonym sa...

Jättefina bilder, som vanligt.
Vad har du för kamera?

pudelflicka sa...

Ja verkligen underbara bilder, man bara njuter !
Hedvig

Maria sa...

Fantastiska bilder!

Åsas Kammare sa...

Underbara bilder och vacker text, som alltid...

Tack för fint namnförslag! :)

Anonym sa...

Så stillsamt...så vackert...nu har jag gått en ordentligt bloggrunda och på de flesta platserna har jag mötts av julpynt, som kan vara nog så fint......men nu vilar jag mina ögon här inne hos dig..på dina fina naturbilder...du är duktig ....du blir ett med kameran när du är ute i naturen.
Nu ska jag strax själv ta en långpromenad ut i skogen ...med dotterns varg....KRAM och TACK för dna otroligt vackra bilder!

Trollmor sa...

TACK för era fina och värmande ord!
Jag blir så surrigt glad ända in i hjärteroten ska ni veta!

Anna i den vita soffan:
Varmt välkommen hit!

Karin: Min kamera är en Canon Eos 300D

~Stora kramar~