söndag 25 november 2007

Skogsljus


Foto: Trollmor

Igår förmiddag fick jag med mig hela familjen ut i skogen.
När vi väl kom fram insåg vi att vi glömt barnvagnen.
Så det blev för litet Stumpatroll att knata på på egna små ben.
När hon inte stolt satt på pappas axlar vill säga.



Foto: Trollmor

Vi vandrade på djurstigar tills vi kom ut på en skogsväg.
Inne bland träden silade solen ned med ett nästan magiskt ljus.



Foto: Trollmor

Jag tog tacksamt emot strålarna och fylldes med ny energi.
Under våra fötter fanns mjuk snöbeströdd mossa och runt omkring oss trädens grenar, där vissa smyckat sig helgfina.



Foto: Trollmor

Jag blev kvar en stund inne mellan träden, och när jag sedan kikade ut mellan granarna spred sig ett leende när jag fick syn på det finaste jag har.
Mina egna små ljus.



Foto: Trollmor

16 kommentarer:

Sussie sa...

Härligt magiska bilder, tänk vilken kraft man kan hämta i naturen, för att inte tala om den kraft man får av sin familj, båda två tillsammans kan ju bara bli helt sagolikt. Ha det så gott.

Anonym sa...

Hade ju hoppats få en skymt av dig och stumpatrollet igår - för du vet väl att jag var inne en sväng i ert hus...nöden har ingen lag!Men vargen fick en puss av mig - och jag en av honom!

Hoppas vi kan ses den 8!kram

Lusthuset sa...

Så fina bilder. Skogen är verkligen magisk. Härligt med skogspromenad. Ha en skön vecka. Kram!

Åsas Kammare sa...

Tack för att du delar med dig av de där magiska stunderna. Det är verkligen en njutning att se dina bilder. Sättet du skriver på är så ljuvligt. Även vi som läser får en energikick av den där skogsturen!

Kram Åsa

Anonym sa...

Mycket stämningsfulla ord och bilder från skogen, en njutning att få ta del av!

Poppins sa...

Trolska och vackra bilder. Och så dn lilla familj och vardagslivet mitt i allt. Jättemysigt.
kramar

Sallys hus sa...

Men du såååå magiskt!!!!

Önskar jag fick med mig hela familjen ut så där!!!

Kanske får locka med troll å fika bakom en sten eller så:

Kram katarina

Lily of the valley sa...

Visst är det härligt med såna minnen :)
Jag blir lika fascinerad varje gång jag besöker dig. Dina bilder är så otroligt vackra och skickliga. Jag blir rent hänförd...
kram Lily

Hannele på Hisingen sa...

Underbara bilder, det är så fint ljus nu.

pudelflicka sa...

Vad härliga bilder du tar på dina promenader !
Hälsningar Hedvig

Min Skattkammare sa...

Hej där lilla "dårfinken"!! hi hi
Jag har allt varit inne och tittat hos dig, men jag känner att batterierna är nog nästan slut....hjärnan är tom...likadant varje år till jul.
Innan detta var det ju postens julhantering....stööön, den var inte nådig heller, tro mig! fniss
Vilka vackra vinterbilder! Jag är så glad att du och kameran följs åt, ni funkar så bra ihop! Mer bilder från Pepparkaksvägen, de mår man bra av!
Stor skogskram

Maria sa...

Ni verkar ha så jättemysigt mer era skogspromenader!

Anonym sa...

Vilka fantastiska bilder... Jag blir helt ordlös... Det är märkligt hur skogen tilltalar något ända inne i ens innersta... Frid, ro och lugn är väl ord som beskriver min känsla när jag är i skogen och dina bilder speglar det samma...
Tack för underbara bilder och vacker text...
Må så gott & sköt om dig!

Trollmor sa...

Zanna: Oavsett utgångshumör så känner jag mig alltid stärkt när jag varit ute i naturen och vandrat. Det är fint att dela med de man tycker om.
Min favoritmagi :-)
Önskar dig en mysig helg! Kram

S: Ja, jag hörde det, men nöden hade ingen lag på övre plan heller ;-)
Tur att Vargen håller ställningarna och vänslas lite.
Det ska bli kul att träffas!
Trevlig helg, för oss bär det ju iväg på liten tur!
Stor kram

Lusthuset: Tack!
Önskar dig en riktigt mysig första advent! Kramar

Åsas kammare: Tack snälla Åsa!
Se där, nu fick jag en energikick av dig :-) Varm kram

~eva~: Jag tror minsann vi är ena riktiga skogsnjutare båda två:-)
Kram

Poppins: Tack! Jag önskar dig en mysig helg! Kramar

Hemma i Ugglebo: Åh, det låter ju som ett alldeles prima förslag! Vem kan motstå det?
:-) Ha det så gott! Kram

Lily of the valley: Tack för dina fina ord! Önskar en skön helg! Kram

Hannele: Det är fint på morgonen, på dagen och på kvällen med detta ljus som man har turen att få ibland, växlande med rusket.
Jag blir så ivrig att komma ut då :-) Kram

Pudelflicka: Tack, vad roligt att du tycker om dem! Kram

Min skattkammare: Kviddevitt på dig!
Hå, jag tror dig :-) Du får ta och mysa så gott i helgen och ha det riktigt skönt!
Skogskramar mår man också bra av, tack min vän! Här kommer en riktigt skogsig en tillbakafarandes till dig! ;-)

Maria: Ja, det ser jag fram emot hela veckan. Det är min batteriladdning. Kram

Veronica: Tack för dina vackra ord, vad glad jag blir när du känner så för mina bilder!
Ha en mysig helg! Kramar

Unknown sa...

Underbart vackra skogsbilder,du skriver så vackert till dom..bilderna ger en magisk känsla!
Så fint du skriver om din kära familj!Ha en fin eftermiddag och kväll!

Kram,Maria

Trollmor sa...

Maria: Tack! :-)
I skogen kan man ofta få den där underbara känslan av magi.
Önskar dig en mysig kväll!
Kram