måndag 12 november 2007

Solnedgång


Foto: Trollmor

Lördagskvällen bjöd på ett fantastiskt skådespel där solen var den stora stjärnan.
Det gnistrade och glimmade i trädgården och jag nästan glömde bort att jag rusat ut utan vantar.
Det var först när det bara var en strimma guld kvar längs horisonten som jag märkte hur stela fingrarna blivit.
Men vad gör väl det när man blir så varm i hjärtat.


Foto: Trollmor

Det ser nästan ut som om jag hade sällskap av en mystisk gestalt i kvällningen, i själva verket är det en stor och ståtlig en.
Idag virvlar det omkring snöflingor och jag har julkänslor.
Önskar er alla en fin dag!

16 kommentarer:

Christina sa...

Så vackra bilder du tagit.
Solen är härlig även på vintern, den är ju källan till livet och är alldeles gratis.
Önskar dig en skön måndag
Kram

Anonym sa...

Du är så duktig på att fånga naturen i dina foton!

Åsas Kammare sa...

Magiska bilder! De går rakt in i hjärtat...

Kram

pudelflicka sa...

Vad vackra bilder du tar !
Hedvig

Anonym sa...

Väldigt vackra bilder...och jag kisade verkligen för jag tyckte jag såg en gestalt i den första...!

Kramen från Eva

Lusthuset sa...

Så fantastiskt fina bilder. Det gäller som sagt att alltid vara beredd med kameran. Solnedgång är så fantastiskt vackert och så fint i den klara vattendroppen. Mycket vackert. Ha en bra vecka. Kram.

Anonym sa...

Vilka vackra bilder...
Må så gott!

Ljuva ro sa...

Vackert!

Min Skattkammare sa...

Så vackert.......och helt gratis!
Du är ju en sån duktigt fotograf också.
Vad härlig bilden är på bryggan med dig och Stumpatrollet!
Inlägget innan är också så fint!
Stor kram till Dig!

Sussie sa...

Varm i hjärtat var rätta ordet, ser ut som en hel liten värld i vattendroppen. Ha en fin dag.

Sussie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kattfot sa...

Vilka fantastiska bilder! :)

Trollmor sa...

Christina: Tack! Ja, visst är det underbart på vintern att sitta i lä någonstans med den varma solen i ansiktet och gnistrande vit snö!
Ha en skön dag!
Kram

Soffy: Tack, vad roligt att du tycker det!
Kram på dig

Åsas kammare: :-)
Varm kram

Pudelflicka: Tack snälla!
Välkommen hit!
Kram

~eva~: Tack! Det kanske finns någon liten varelse i den lilla isdroppen också, vem vet...
Kramar tillbaka

Lusthuset: Tack, vad glad jag blir!
Man vet aldrig vad som kan dyka upp, eller ned... kameran är oftast inom räckhåll ;-)
Önskar dig en fin vecka också.
Kram

Veronica: Tack!
Ha det så bra du med!
Kram

Ljuva ro: Kvällen var underbar!
Kram

Min skattkammare: Jag tackar och bugar för de fina orden!
Jag tror jag allt längtade efter lite värme när jag satt och lade ut bilderna på kanten, trots julkänslorna :-)
Varm kram min vän

Zanna: Ja, det glittrade och lekte i droppen av solens sken så det såg ut som om en hel liten värld därinne.
Ha det så bra!
kram

Kattfot: Tack! :-)
Kram

Maria sa...

vackra bilder!

Trollmor sa...

Maria: Tack! :-)
Kram

Millas hem sa...

Jag måste bara lämna en kommentar.
Vilka vackra bilder, sitter och bara njuter...
Kram Camilla