onsdag 14 november 2007

Ååå heeej!


Foto: Trollmor

Igår så åkte vi äntligen och hämtade Stumpatrollet och vovven hos mormor och morfar.
Återseendets glädje var stor! Gullungen kastade sig i min famn och Vargen visste inte till sig av lycka och överröste oss med goa blöta pussar och ivriga svansviftningar.
De hade nämligen varit utlånade ett par dagar eftersom vi själva varit utslagna av magsjuka.

Min mor berättade med förnöjd röst att Stumpatrollet fått krypa ned i hennes säng frampå morgonkvisten och sedan hade legat och gostrampat som en liten kattunge.
Jag undrar vem som kurrade mest.

Väl hemma igen så hade de båda små liven bråttom in för leksaker och bus.
Jag hann knappt ta av henne ytterkläderna i köket förrän hon hade pilat iväg med sina skor i näven.
Det blir till att leta efter dem sen tänkte jag, och gick ut i hallen igen för att hänga upp kläderna. Och vad finner jag då, prydligt på sin plats, om inte ett par små röda skor ordentligt uppställda på hennes egen lilla skohylla!
I vardagsrummet var hon och vovven redan inne i bollekar.

En stund senare hade vi förflyttat oss upp på övervåningen och Stumpatrollet trampade nöjt omkring.
Jag hör hennes lilla röst genom rummen:
- Ååå heeej!
Detta upprepas varje gång hon kliver över en tröskel.
Och jag ler.

Vardagslycka.


Foto: Trollmor

14 kommentarer:

Sussie sa...

Absolut vardagslycka! De har en tendens att bjuda på det de små liven, mina är förvisso stora nu men de bjuder fortfarande på massor av föräldralycka. En riktigt ordningssam liten tjej ni har : ) Ha en finfin dag idag.

Åsas Kammare sa...

Underbar vardagslycka...

:)

Anonym sa...

Åh så rart - jag ler här också! Va skönt att ha föräldrar som kan & orkar ställa upp! Sänder lite krya på dig - kramar & näsrensande tankar!

Lusthuset sa...

Så fantastiskt fint. Vilken underbar liten unge. Förstår att det är riktig lycka. Lyckost !!
Kramar till er alla tre.

Anonym sa...

Underbart berättar och delar du med dej av din vardagslycka, så fint ~~~

Anna - På landet Mot skogen sa...

Så gulligt :). De där stunderna av riktig vardagslycka och bubbelihjärtat-känsla är ju guld värda!
Du har en otroligt vacker blogg, här skulle jag kunna sitta i evighet och njuta...
Jag lägger in dig på mina favoriter, om det är ok?

Lily of the valley sa...

Härligt! Det är underbart med barn.
Man blir bara så lycklig...
kram Lily

Min Skattkammare sa...

Åhhh....du bjuder in oss i din härliga vardagslycka!
De där röda skorna på hyllan, så rart.
Hon är ju för härlig, och söööt!
Varm kram till er båda!

pudelflicka sa...

Hej, vad trevligt att du hittade min blogg ! Du har själv en härlig blogg som jag kommer att besöka igen.
Hedvig

Anonym sa...

Hallegud så gulligt.....så fina bilder....och så duktig hon var när hon satte sina små skor på sin rätta plats :=) Jag ler hela tiden när jag läser ditt inlägg och tittar på dina fina bilder.....underbart!
Kraaammm

Sallys hus sa...

Men du så rart!

Man blir ju tårögd bara av att se de där små skorna....
Va bra att lilla trollet kunde vara hos trollmormor när ni var sjuka!
Har man magsjuka räcker det att ta hand om sig själv...

Ha en härlig helg!
Kram Katarina

Poppins sa...

Låter så mysigt med er vardagslycka. Och jag blir glad jag också när jag ser de små skorna! :)

Maria sa...

Man behöver alltid bli påmind att ta vara på vardagslyckan!! Tack för det!

Trollmor sa...

Zanna: De är ena riktiga små & stora lyckopiller!
Ja, hon måste brås på mor sin ;-)
Ha det så gott!
Kram

Åsa: Lyckokram :-)

Soffy: Ja, det är guld värt!
Tack för omtanken, det hjälpte.
Kramar

Lusthuset: Världens bästa! ;-)
Tre goa kramar tillbaka

~eva~: Delad glädje är dubbel glädje :-)
Kramar

På landet, mot skogen: Välkommen hit! Det är nästan man tror att det kommer bubblor ut ur öronen också :-)
Tack för dina fina ord.
Det får du så gärna göra.
Kram

Lily of the valley: Underbara små liv :-)
Kram

Min skattkammare: Söt som socker
;-)
Stor kram från liten & stor

Pudelflicka: Tack och på återseende! Kram

Clara: Hi, hi... det är mycket ordning & reda just nu, plockeliplock!
Stor kram

Hemma i Ugglebo: Det är bra med en trollmormor som skänker en hjälpande tass ibland :-)
Trevlig afton!
Kram

Poppins: Ett par riktiga gladskor med andra ord :-)
Kramar

Maria: Ja, den behövs i vardagen, fast är lätt att glömma bort ibland när allt bara rullar på.
Kram