onsdag 11 augusti 2010

En busa och en massa monster


Foto: Trollmor

Vi har med sång och prasslande paketer firat vår busunge som fyllt 2 år.
Under glada hurrarop vid kalasbordet spred sig hennes leende snabbt till ögonen och hon tindrade stort som den lilla stjärna hon är :-)
Poppis blev Pippiväskan. Stora damen i ett huj!
Med den stolt på armen var hon redo för utflykt med goda vännerna någon dag senare.


Foto: Trollmor

Är man en stor liten bustjej så vankas det med all säkerhet monsterbollar.
Några nafs och de var mystiskt borta.


Foto: Trollmor

Mormor & morfar kom med den ljuvligaste lilla buketten till Längtanshjärta.
Krukan pryddes passande av ett hjärta på ena (andra) sidan.
Så rart.


Foto: Trollmor

Pippi la, la, la, la la!
låter det ljudligt när hon gungar och vill ha
- Meeer fart!
Och Stumpatrollet hjälper så gärna till :-)


Foto: Trollmor

Jag tror allt vi har en liten akrobat utan hämningar här ;-)

I beundran och förundran.
I min famn.

~ Kram Trollmor ~

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har mailat dig! Kram, S/

hemma hos bus sa...

Tänka sig att minsta trollungen på Pepparkaksvägen har blivit två år redan. Grattis och flaggan i topp för henne. KAn nog tänka mig att det trallas lit Pippi strumpa nu, fniss. Ha det bra. Kram

Wenche sa...

Alla dessa underbara kakor du gör och fotar så vackert jag förstår inte hur du hinner.

Elin Damberg sa...

Åh, mums. Är den där tårtan bara hälften så smarrig som den ser ut, smakar den helt gudomligt.

Ljuvlig gungbild.

Kram från Elin
f.d. Rana

Anna - På landet Mot skogen sa...

Vilka fina godismonster du gjort! För att inte tala om busunge-monstrena ;)
Två år redan, oj vad tiden går fort! Jag minns faktiskt fortfarande när du skrev att du var gravid :)
Nu läste jag dessutom tillbaks, tittade på dikten till ditt nyfödda längtanshjärta och i kombination med att jag nyss kikade på min egen minstings nyfödda små tår (sen i fjol) så blev det visst lite vått i ögat...

Anonym sa...

Grattis i efterskott! Vilka fina flickor, och vilka härliga monster :D

Therese sa...

Å så mysigt firande, kan tro att pippi är poppis, min tjej var också pippi tokig då hon fyllde två :-) Å monsterbollarna -så fiffiga! Kram
Therese - Sockenvägens Söta

Zäta sa...

Vilka mumsiga monster och andra mysigheter du bjuder på.