onsdag 13 augusti 2008

I min famn


Foto: M

Längtan och förväntan.
Så plötsligt är du här.
Skrikandes i trygga händer hos jordemor.
Och hela rummet fylls av liv.
Ditt lilla.
Stora.
I beundran och förundran.

Din lilla, mjuka, skrynkelvarma kropp.
Tätt, tätt intill min.
Nära.
Hjärtansnära.
I min famn.
En liten fot som sprattlar till mot min mage.

Små, små tår.
Nu utifrån.
I min famn.

Fylls av värme.
Ryser av välbehag.
Inifrån.
Stryker din lilla hjässa.
Fjäderlätt.
Dunbeklädd.
Så skör.
I min famn.
Blickar ned och möter
dig.
I vackra, mörkblå visdomsögon.
Fridfullt fast.
I min famn.
Rör vid din kind.
Sammetslen.
Ömhetsvarm.
I min famn.
Vidare mot din lilla knutna hand.
Som öppnas.
Små, små fingrar om mitt stora.
Livsomsluten.

I min famn.
Mitt hjärta mot ditt.
Vidöppet.
Starkt.
Fröjdfullt nära.
I min famn.

~Välkommen Längtanshjärtat mitt ~

28 kommentarer:

Poppins sa...

Åh, välkommen lilla längtanshjärta! Skickar de varmaste lyckönskningar till dig och din familj. ♥♥♥♥♥
Hoppas din vandring på jorden blir lycklig och lång, fylld av glada skratt och varma kramar.

Sussie sa...

Jag önskar det lilla knytet välkommen och säger grattis till er andra i familjen. Så underbart vackert skrivet!!! Hoppas att ni får en underbar, underbar tid nu med bebis gos och joller. Grattis till lilla stumpatrollet som blivit storasyster.
Många kramar från mig.

Annie - Annalunda sa...

Välkommen lilla Längtanshjärta! Varma lyckönskningar till underbara Trollmor och resten av trollfamiljen. Så underbart vackert skrivit och vilken vacker bild. Förutom att jag har blivit väldigt kaksugen här hos dig Trollmor så är mina ögon alldeles tårade.

Ett underbart liv önskar jag lilla Längtanshjärta! Kram Annie

Anonym sa...

Å, så fint du skriver! Hi hi, jag har haft "känningar" om att du skulle dikta om lilla livet ett par dagar nu. Ett stort grattis än en gång! Det är så stort det där med ett nytt liv att man inte riktigt förstår. Hoppas jag själv får uppleva det där någon gång, så man inte blir en riktig kattant...

Karin sa...

Grattis och välkommen längtanshjärta! Önskar er allt gott och njuter av dina fina ord.

Kram!

Liza i pepparkakshuset sa...

Välkommen coh ett stort grattis!
Så underbart vackert skrivet, blev alldeles tårögd...

Ha en underbar helg!

ANKAN sa...

Grattis till hela familjen på pepparkaksvägen! Ja, det är precis lika fantastiskt var gång ett litet liv kommer till världen.

Bara för att jag är så nyfiken...är lilla längtanshjärtat en stumpA eller stumpE...?!

Njut och ha det gott! Sköt om er!

Stor varm kram

//ANKAN

Hjärtat Mitt sa...

Ett stort grattis till er allihop och välkommen till världen!
Så vackert du skriver...
Ha en riktigt skön helg.

Kram Mari i Marieholm

Lusthuset sa...

Välkommen till världen du lilla Längtanshjärta. Efterlängtad! Duktig du lilla Trollmor som nu har två små "trollungar" att hålla reda på. Så vackert du skriver, det känns verkligen ända in i hjärtat. Grattis och Lycka till. Tack för att vi fått dela detta med dig. Kramisar i massor från Lusthuset.

Monica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Monica sa...

Välkommen Längtanshjärta...och
Jätte Grattis Trollmor med familj!
Som vanligt får man sig en dos av lyckotårar när man läser dina rader...:)

Kram
MOnica

Monica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Monica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Monica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Monica sa...

Hej... tog bort några kommentarer det blev lite många av samma t4ext..??? :)Vet inte vad datorn fick för ryck Sorry.....

RANA sa...

Dina ord hoppar över omvägen via skallen och ramlar rakt in i mitt hjärta istället. Eller om det är magen. Gråter gör jag i alla fall.

Kära söta fina tvåbarnstrollmor..! Jag är så glad för din skull. Jag hade ingen aning. Helt ovetande ramlar jag in i det allra största när jag öppnar din blogg - efter en lååång semester.

Massor av grattiskramar! Må lilla fjunis sussa ibland, så att den vackra modern kan göra detsamma. Ibland. Tack för vackra ord och jättefin bild.

PoK, Rana

Britt sa...

Ett stort grattis till hela familjen. Vad underbart.//Britt

Maria sa...

GRATTIS; GRATTIS!!
Så mysigt att lilla vännen nu kommit! Var det en flicka eller en pojke?

Min Skattkammare sa...

Varmt grattis till en ny medlem i familjen Troll....hi hi! ;o)
Blev det en hon eller han......? Du håller oss vakna och nyfikna!!
Så vackert du skriver rakt ur ditt ditt genuint fina hjärta!
Må så väl alla på ni Pepparkaksvägen....och Lycka till med allt!
Varma kramar
Kicki

Vända blad sa...

Skickar de varmaste gratulationer till er alla! Äntligen är "längtanväntan" över...
Njut av stunden, den försvinner så fort, vips så är de stora, de små, åtminstone större...
Kram från oss!/Maria

Anonym sa...

Åhh, jag får rysningar i hela kroppen! Ett varmt grattis till ert lilla knyte!
Kramar! Veronica

Anonym sa...

Nämen....titta ...herregud...äntligen kom det lilla Längtanshjärtat ut i vida världen. Till sin Trollmor, Trollfar och Stumpatrollet :)
GRATTIS, GRATTIS....åhhh, så roligt!
Kram från Clara

Moa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Moa sa...

Så vackert och jag önskar allt gott till lilla Längtanshjärtat och dig och resten av din familj.. kram/Monica

Linda Lunda sa...

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Stjäl poppins hjärtan och säger Grattis till det nya livet !
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Linda

Anna - På landet Mot skogen sa...

Grattis!! Och välkommen till livet, lilla längtanshjärta!
Så underbart skrivet... nu sitter jag och snyftar glädjetårar :)

Kramar i mängder till hela familjen!

Anonym sa...

Grattis och välkommen till världen lilla längtasnhjärta! Vilken vacker dikt!

Må så gott!

//Cissi

Anna Stilla sa...

Ett under har inträffat...

Grattis!

Kram
Anna