fredag 1 augusti 2008

Väntan


Foto: Trollmor

Skön morgonpromenad bland skogens alla träd i stilla sommarregn.
Följer den barrbeströdda slingrande stigen framåt.
Lyssnandes till far och dotter, ömsom förtjusta skrik och skratt i genklang bland bark, snår och mossa.
Vänder mig ofta om och tar in bilden av glittrande samhörighet, sparar ned någonstans i mitten av allt det mjuka, varma.
Kroppen i vilsam ro, samtidigt så full av energiladdning och redo.


Foto: Trollmor

Tillfreds är även Vargen när han sedan njutningsfullt blundar och vilar huvudet i gräset under vår stora ek.
Tassarna så fint tillrättalagda och svansen ihoprullad i en följsam båge.
Jag är så sugen på att lägga mig bredvid och bara titta upp och se molnens fluffighet sakta flyta förbi.


Foto: Trollmor

Sjunker istället ned i en mjuk, omslutande stol och bara är.
Jag får med mig några rosor från rabatten intill.
De nästan faller sönder vid min beröring, så sköra och vackra.
Tänkte ägna en del av dagen till att klippa ned det vissna och samla i en stor balja.
För visst är det en sorts skönhet att finna däri?
Regnet valde dock att tillta så jag drogs så sakteligen in mot kökets ljuva lockrop.
Efter en stund blandades den friska doften av regnmättad luft med den varma kittlande av choklad.
Slå dig ned, gör mig sällskap en stund, vila.
I väntan.


Foto: Trollmor

21 kommentarer:

ANKAN sa...

Hej!

Jag gör dig så gärna sällskap i din väntan...! Det är så lätt att glädjas med dig och din familj, tack för fler fina målande ord, vackra bilder och även en lite närmare porträtt på den stora, starka vargen.

Själv skall jag inta vila efter en lyckat 1-års kalas. Även om det var spöregn hela dagen så lyste vår allra finaste lilla solstråle Stina hela dagen. Tänk så mycket kärlek det finns...!

Tack och godnatt Stumpatrollet, Trollfar, Vargen, Trollmor och lilla, lilla läntanshjärtat!

//Ankan

Lusthuset sa...

Jag slår mig gärna ned tillsammans med er, kan riktigt känna värmen och tryggheten i ert kök. Visst är det underbart med sommarregn som risslar i bladen eller smattrar mot taket och doften, det är en njutning. Jag kan känna din väntan och förväntan inför vad som skall komma, hoppas att du känner att jag delar den med dig. Ha en skön söndag lilla Trollmor och ta hand om dig, ditt Stumpatroll och Vargen som är så söt. Kramis!!

Anonym sa...

Blir så LYCKlig av Din blogg!
Vi vågar härmed tro på ett friskt Barn trots många år av Väntan!
Är begåvade med "Stora","Liten" och "LillaLivet". Är det måhända för mycket begärt att livgiva ett, redan innan födsel, så mycket Älskat Barn? NEJ, vi VILL tro på Människans Egna inneboende Tilltro till Livet!
Med EfterTanke Herr&Fru "TountiVouri"

Anonym sa...

Åhh vad vackert skrivet!!!! Ja du går i väntans tider! Vad roligt!!! Vad fin vargen är där den ligger ovetandets om vad som ska vänta i nästa ögonblick! Vad härligt att bara njuta av stillsamma stunder!!!

Må gott!

//Cissi
Har länkat till dig igen. Allt försvinner ju när man byter layout! Men nu är jag med dig och ser vad som händer i din vardag!

Anonym sa...

Så fint du skriver, förstår att det väntas mycket nu. Jag väntar också! Alltså inte själv ;) Men på ert lilla liv. ♥Stor kram till er alla♥

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har! Ha det toppen.

Vända blad sa...

Så vackert du skriver...måste läsa det igen...
Härliga bilder, fulla av liv!
Ha det gott i din väntan!
Kram Maria

Hannele på Hisingen sa...

Även vissna rosor har sin skönhet.

Anonym sa...

Alltså..Trollmor, du trollbinder mig med dina känslofyllda bilder och dina mjuka,varma ord.....du borde skriva en bok....ja minsann det borde du göra!
Jag har sagt det innan...det är du och Anna Stilla som kan svänga er vackert med text....jag önskar att jag också kunde det.Ha det så bra nu ...och var rädd om lilla magen och resten av familjen...kraaaaaaaaaaaaaaam

Hjärtat Mitt sa...

Så mysigt han ligger där, Vargen, och njuter bakom bollen.
Du skriver verkligen toppenmysigt. Jag blir så glad över ditt målande språk.

Kram Mari i Marieholm

Sussie sa...

Å så härligt att promener en stund med dig. Jag kan mycket väl tänka mig att smyga mig ner bredvid vargen och snusa in den goda lukten av solvarm vovve. Så mysigt att få längta och vänta efter en liten nykomling :) Ha en fin kväll kramar.

Maria sa...

det är en slags meditation för mig att titta in på din blogg! Känns som om jag börjar andas långsammare...Lycka till när det är dags!!

Mindi sa...

Men du, sååå vackra kort!
Både på mage och vovve. :)

Stor kram
M I N D I

Poppins sa...

Kanske väntan är över nu? Om inte, så låter det i alla fall som att väntan är förväntansfull, inte otålig. Det får ta den tid det tar.
Önskar dig och lilla familjen all lycka.
kramar från Poppins

Min Skattkammare sa...

Läser med värme dina rader......och blir glad i hjärtat!
Är det maken som är bagaren? En sån lycka i så fall! ;o)
Du undrar väl var "denna där" blev av......det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men jag är så himla glad att min butik äntligen fått ett slags genombrott efter 8 år, nu händer det saker! Det har varit stunder då jag ville ge.......men titta nu! Bloggen är en stor orsak till detta.
Jag har inte glömt er på Pepparkaksvägen.....
Lycka till i längtanstider!
Massor av kramar
Kicki

Min Skattkammare sa...

.....ge upp....skulle det stå, men det förstod du säkert!!
Kram igen ;o)

Åsas Kammare sa...

Vilka underbara bilder och dina ord och tankar som berör så djupt och stark ändå så ömt och varsamt.

Här får själen ro.

Lycka till nu och många kramar från mig o Snuttan.

Anna - På landet Mot skogen sa...

Du skriver så vackert att jag ryser!
Underbara foton bjuder du på också, man kan riktigt känna lugnet...

Hoppas ni har det bra! Varma kramar!

Anonym sa...

Du skriver så vackert att jag får rysningar. Dina underbara kort kompletterar texten och gör hela bloggen ännu mer rysansvärd. Underbart!

Liza i pepparkakshuset sa...

Vad härligt det låter och vilka underbara bilder.
Var ute i skogen och plockade svamp idag, det var mest svettigt och tungt av att ha lilltjejen i en ryggsäck på ryggen - men nu vankas det snart god svampsås...

Ha det bra
Kram Liza

Åsas Kammare sa...

Gratulerar till ditt nya lilla "troll"! :-)

Ha det så gott och ta hand om er!!

Varma kramar/Åsa