måndag 25 juni 2007

Min fyrbenta vän


Foto: M

Det här är min favoritbild på Vargen.
Den utstrålar en sådan stillhet och jag vet att han är alldeles lycklig i denna stund.
Vi befinner oss nämligen på en liten ö som vi brukar paddla till om sommaren.
Tältet plockar vi givetvis med oss så vi kan sova över och därmed få njuta av den tidiga morgonen här.
Det är alldeles tyst förutom då man kan höra plaskandet från någon sjöfågel som tar sig ett dopp.
Eftersom vi befinner oss på en ö så får han vara fri att tassa omkring som han vill, och det är lika underbart varje gång då han hoppar ur kanoten och sätter av i full karriär i sin upptäckariver.
När han så har nosat över det mesta brukar han sälla sig till oss igen och med en nöjd suck lägga sig framför tältet.

Idag har jag den äran att få gratulera honom på hans 8-års dag.
Det har blivit några extra goda kel under dagen och på lunchen överraskade jag honom med att ropa ned honom i köket och servera en tallrik blodpudding samt lite leverpastej.
Det slank fort ned i vännens mage vill jag lova.
Under eftermiddagen blev han uppvaktad med grisöron och ett rör sprillans nya tennisbollar.
Jag hade gjort en liten tårta med åtta Frolicringar och sin vana trogen smaskade han i sig tårtan lager för lager och tallriken blev som ny.


Foto: Trollmor

Här har vi vovven, modell mindre, och vi håller som bäst på att lära känna varandra.
Han verkar ha genomskådat mig ganska snabbt eftersom han sitter och räcker tunga.
Det är en klok och mycket god vän så jag viftar på svansen och säger:
Grattis!
Eller som han själv skulle ha sagt:
Waov waov waov waov!


Foto: Far

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis i efterskott från kattanten, det låter som en toppen födelsdedag!

maria sa...

Grattis till Vargen! Ser ut som en god tårta (skulle nog Zam tycka, själv är jag kanske lite mer tveksam att smaka).

Trollmor sa...

Vargen viftar med svansen och tackar glatt!