onsdag 7 juli 2010

Fira fyra


Foto: Trollmor

Förstår inte hur det har gått till,
men i ett slag har mitt lilla Stumpatroll blivit 4 år.
Födelsedagen firades under en strålande sommarsöndagssol.
Barnen sprang ivrigt omkring på gräsmattan och fångade klöver mellan de små tårna.
Alltmedan morfar och farfar fann behaglig svalka i hammockens mjuka gunga.


Foto: Trollmor

Mormor uppvaktade med ett fjärilshalsband och jag hade bakat fjärilsbakelser.
Min tös är nämligen förtjust i de bevingade små vännerna :-)

- Titta, en fjäril mamma!



Foto: Trollmor

Jag hade även passat på att trilla förtrollade drakbollar.
De rullade raskt ned i magen.
Sedan kunde man om man så önskade följa strösselspår i var och varannan mungipa.


Foto: Trollmor

Lyckades fånga den sötaste lilla trion under en kort sittapårumpanstund.
Stumpatrollet, finaste Skruttan och så Längtanshjärta.
Sekunden efter flög de iväg i gröngräset igen på barfotafötter med sommarsken i blick.
Som små födelsedagsfjärilar.


Foto: Trollmor

Ett fyrfaldigt leve!
Hurra, hurra, hurra, hurra!

~ Kram Trollmor ~

5 kommentarer:

Lusthuset sa...

Ja, tänk vad tiden går fort. Jag förstår att du märker det tydligare med de små omkring dig som plötsligt inte är bebisar längre. Söta är de i varje fall. Igår när jag gick i mina egna tankar och vattnade pallkragarna så kände jag plötsligt att någon tittade på mig...och där planket sluta och häcken börjar såg jag ett litet sött flickansikte (liknade nästa Skrollan) som kikade på mig. Jag fick väl avstyra att hon skulle fastna i häcken. En rolig känsla var det i alla fall...hon undrade väl vad jag gjorde och var så liten att hon kunde tränga sig emellan. Pappan fångade upp tösen och lyfte henne över planket så hon kunde se riktigt och det gillade hon. Ja de är goa det små "trollen". Ha nu en skön dag. Kramar!!

Poppins sa...

Grattis i efterskott till Fjärilsflickan!
Så underbart med fjärilsbakelser och drakbollar. Och det vackra halsbandet. Det låter som om ni har det magiskt hemma hos er i sommar.
kramar från Poppins

Wenche sa...

Du är helt fantastisk på att göra kakor och och fotografera de.
kram

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Nu är jag allt ute lite väl sent men bättre sent än aldrig ;O)
Grattis till stora tösen. Hoppas att fjärilstårtan var lika god som den såg ut.

Jag fixade en fjärilstårta för ett tag sedan, lätt som en plätt då. Det var bara att dekorera en rund och vända runda sidan mot varandra. Sedan på med massa fin garnering. Mycket uppskattat av en liten tjej. Kram till er alla <3

Maria sa...

Grattis till fyraåringen! Åren går fort. Hon ser ut att vara en lång fyråring (jag har en som är kort i rocken...)
Hoppas att er sommar är fin!