måndag 28 juni 2010

I midsommartid


Foto: Trollmor

Varför småler Vargen månne?
Kan det vara för att han i arla midsommarmorgonstund blev uppvaktad med 11-årstårta?


Foto: Trollmor

Eller för att det bjöds på merabusig Ja må du leva-musik?

Hipp, hipp hurra för vår födelsedagsvovve!


Foto: Trollmor

Efterföljande midsommardag lockade skogens toner.
Magisk musik när den är som allra bäst.
Jag & Längtanshjärta sitter och tar en fikapaus för spralliga små ben.
Mitt pirr finns i hjärtat.


Foto: M

En bevingad liten vän passar även den på att njuta av gulddropparna denna soliga sommardag.


Foto: Trollmor

Så.
Mycket.
Kärlek.
Morfar och minsta tösen min.
Sommarvärme liten och stor emellan.


Foto: Trollmor

Midsommarmagi mötte oss även bland snåren.
Denna gång var det skogsälvorna som bjöd upp till dans längs med skogsvägen.


Foto: Trollmor

Små, små fötter sveptes gärna med i språngdans.
Stunder att vila i och bevara.


Foto: Trollmor

Jag flätar in dessa dagar i min midsommarkrans.
Och lägger den om mitt hår.
En natt när jag är bjuden av dimman till dans.

~ Varma kramar Trollmor ~

10 kommentarer:

Elisa Day sa...

Tack för din kommentar! Bra att du skrev så jag hittade hit. Ser att du också letat blommor och älvor :D Är det en chokladblomma du har som profilbild? Har letat och letat efter den i två år.

Annie - Annalunda sa...

Så fina bilder och så vackert du skriver... som alltid... Vad stora dina töser blivit... aötnosar!

Kram Annie

Anonym sa...

Grattis sötnos :) Och så bockar vi alla 3 för midsommarfesten som var så himla trevlig. Diskar ni fortfarande eller har födelsedagspojken fått den uppgiften? ;) KRAM/ S

Min Skattkammare sa...

Hej Trollmor!
Det är så fascinerande att se hur stora dina töser blivit....och så fort!! Tänk att vi får promenera med på Pepparkaksvägen, det är speciellt. :o)
Bilden på morfar och Längtanshjärtat är en tillvaro alla barn borde få ha......jag önskar det vore så.
De är så fina....du och morfar likaså! :o)
Njut....min vän!
Tack för dina "hejapå hälsningar"...det betyder mycket!
Kram Kicki

andi sa...

Hej!
Tack för titten! :)
Så fina bilder och text liksaså... Jag gillar din fotoredigering som ser ut som en målad bild, den är fantastisk, inte för avslöjande bara så där lagom :)

Önskar er en fin sommar!

Kramar

Rose Garden Malevik sa...

SOMRIGT :)
Håkan

Wenche sa...

Det är så härligt med allt du ser i naturen,det är priviligerat att få vara med på dina vandringar.

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Grattis till Vargen. Liten Bus är mäkta imponerad över den härliga tårtan, den smakade säkert jättegog i varga-mage.
Idag har vi jättefint väder så nu ska vi packa lite och åka iväg och bada, det gäller att passa på. Må så gott. Stor kram.

Anonym sa...

Vilken härlig blogg du har! Full av fina texter och underbara bilder som man gärna tittar länge på. Kram

Anonym sa...

Älskar att läsa om KÄRLEK som du beskriver så fint. Alla får finnas med, ta plats och vara nära. Underbart!
Stor kram Skorpan