tisdag 8 juni 2010

Festivardagen


Foto: Trollmor

De blågula flaggorna svajade i sommarbrisen när det bjöds på traditionsenlig nationaldagstårta.
M hade svårt att hålla tassarna borta och var mycket sugen att få provsmaka sin skapelse :-)
Och den var god. Den smakade sommar.
Och det är just det jag vill få känna nu, en försmak av sommaren.
Som jag längtar efter lediga dagar.


Foto: Trollmor

Det är vardag med allt vad det innebär.
Fullt upp mest hela tiden.
Jag håller på att öva mig i att åter se de där små guldkornen som faktiskt finns mitt i vardagen.
Mitt i all trötthet och stress.
Som häromdagen då jag trodde att jag skulle segla i väg på nästa våg av tvätt.
Då jag vänder mig om.
Och möts av små tassars verk.
Mitt Stumpatroll som hjälper sin mamma med tvätten.
Lillasysters strumpor, omsorgsfullt upphängda med egna klädnypor hon hittat i sitt rum.
Då bär hon mig.
I kärlek.

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Festivardagen.

~ Kram Trollmor ~

3 kommentarer:

Anna - På landet Mot skogen sa...

Så fint :)

Poppins sa...

Jag blir varm i hjärtat.
kram

Wenche sa...

Så här är det ibland, man tar stöd av de små gyllende ögonblicken, härligt formulerad!