fredag 6 februari 2009

Vi är så glada, hurra!


Foto: Trollmor

"Vi är så glada, hurra
att de ä födelsedadelidela,
en riktig födelsedadelidela,
precis i da,
dadeludelidelej. Hej!"

Imorse väcktes jag och min lilla tös till tonerna av just denna söta sång.
Insjungandes i sovrummet kom M, i händerna en bricka med tända ljus och paketer fina.
Tätt i hälarna kom Stumpatrollet tassandes med förtjusning i blick och klämde i där det behövdes i sången.
Mitt Längtanshjärta blir just idag ett halvt år och jag fyller detsamma..... gånger 72 ;-)
Och så här glada blev vi:


Foto: Trollmor

Vi tänkte dela med oss lite av vår förtjusning genom att utlysa en tävling.
Eftersom det är vår dag idag så tänkte jag slå ihop oss bokstavligt talat.
Frågan lyder som följer:
Ponera att jag lyfter upp min lilla sprattlande flicka och låter henne få landa med sina små rara tår uppe på mitt huvud, hur många centimeter upp i luften viftar hon då ivrigt med fingrarna?
Eller med andra ord, hur långa är vi alltså tillsammans?
Fundera på det en stund medan du kikar på vad du kan vinna:


Foto: Trollmor

En vit ljusstake, eller...



Foto: Trollmor

... en svart dito.

Lämna ditt svar samt vilken färg som helst önskas vid eventuell lyckoträff, annars är det närmast knoppentoppen som gäller.
Tävlingen pågår till 14 februari - hjärtligt lycka till!
Då ska jag också ta mig an en kul utmaning jag fått av Ankan.

~ Önskar er alla en riktigt mysig helg! Kram! ~

23 kommentarer:

Anonym sa...

Å, en sånt fint uppvaknande :)

Lallis - liv och leverne sa...

Grattis!:)
Och vad härligt att vakna till.
Kram Lallis

Annica sa...

grattis säger även jag som lyckades hitta din blogg just idag :) har tittat runt lite och måste säga att jag verkligen gillar ditt sätt att skriva.
mvh Annica

Annica sa...

grattis säger även jag som lyckades hitta din blogg just idag :) har tittat runt lite och måste säga att jag verkligen gillar ditt sätt att skriva.
mvh Annica

ANKAN sa...

Med en enkel tulipan och bemärkelsedan, jag har den äran, jag har den äran att gratulera! :-)

Stort grattis på er stora dag!!

Kul att du antog min utmaning! Jag gissar att ni är 2.85 m tillsammans. NU håller jag tummarna! ;-)

Ha en fin helg ni med!

Kram ANKAN

ANKAN sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Poppins sa...

Grattis till er båda! Vilken härlig start på födelsedagen (och halva sådana).
Jag skulle gissa att ni är 259 cm långa tillsammans.
Ha en härlig helg nu, lilla familjen.
kramar från Poppins

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Grattis på din födelsedag, och grattis till lilla Längtanshjärtat.
Vilken underbart vacker liten trollunge. <3
Eran längd...236 cm ? Då tänker jag mig från marken och till toppen på trollungens huvud. Inte lätt att gissa men om jag skulle råka pricka in närheten så skulle jag önska mig en vit fin ljusstake.
Önskar dig och hela Trollfamiljen en härlig helg. Kram kram.

ps har funderat lite på orienteringen av "pepparkaksvägen"
Norra eller södra delarna av vårt avlånga land?

Hjärtat Mitt sa...

Ett stort grattis till er båda i efterskott!
Vilket helmysigt sätt att vakna på :)
Ska försöka mig på en gissning för den vita ljusstakens skull: 243 cm.
Ha en fortsatt mysig helg!

Kram Mari i Marieholm

Vardags-mirakel sa...

Hej, en sån superfin blogg du har! Jag älskar troll och fantasi, grattis till lilla trolltösen!Min gissning i tävlingen: 239,5 cm. och jag gillar den vita ljusstaken.Ha det så bra, kram Eva.

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hejsan!

Vilken söt födelsedagssång! Jag gissar på att ni är 244 cm tillsammans. Jag älskar ditt poetiska sätt att skriva!!

Kram Amanda

RANA sa...

GRATTIS RARING!!!!

Jag gillar dina bilder skarpt. Jag gissar på 253.

PoK, R

Therese sa...

Stort grattis! :-) Brukar tjuvkika här emellanåt (har hittat hit via bröserna Bus/Camilla) och naturligtvis måste jag kasta in en gissning på 232 cm, och skulle jag mot förmodan ha tur så skulle en vit sitta fint!

Trevlig kväll!

Önskar

Therese

http://lurans.blogg.se
bjarstig@live.se

Maria sa...

Hej!
Jag gissar på 248 cm!
Vet iallafall att du är rätt så lång, men hur lång är egentligen en som är ett halvår, det har jag hunnit glömma =)

Åsas Kammare sa...

Stort Grattis!!

Tja, vad ska jag gissa på ..... vad sägs om 261 cm...

Jag har också glömt hur lång en sådan liten kan vara.

Kram

Anonym sa...

oj, hoppas på 244 cm, för högre än så är inte vårt tak...

Annie - Annalunda sa...

Hej vännen och GRATTIS!

Jag blir glad hos dig!!!! och gissar på 245 cm... :)

Kram Annie

Vända blad sa...

Hej och grattis i efterskott! Min dotter fyllde år på samma dag så nu är hon en halvstor tjej med gluggar, precis som det ska va!
Oj, det var inte den lättaste tävlingen, men gissar på 255 cm. För mig spelar färgen ingen roll...
Kram Maria

Annica sa...

Hej! nej, jag hade inte provat chakrabalansering innan, det var en upplevelse :)

Anonym sa...

Jag gissar på 213:-)

Ville bara tala om att jag kör en liten Valentine-tävling för att tacka för uppmuntrande ord och skratt, och du borde definitivt vara med, Trollmor!

Anonym sa...

Jag tror bestämt att ni är 237 cm tillsammans!
Hoppas att det inte är för sent att svara...?

Anonym sa...

Fniss... glömde ju...gärna den svarta, OM jag får vara med i tävlingen!!

Karin sa...

Så mysigt, hjärtligt och härligt det låter. :) Grattis till er båda! Nu måste jag lägga till dig på bloggkoll så att jag inte glömmer att kika in. Den här gången missade jag din tävling.. Ljusstakarna är ju superfina!

Hoppas helgen varit mysig! Kram Karin