söndag 15 februari 2009

Att bjuda på


Foto: Trollmor

Tusen tack för alla gratulationer och gissningar!
Får jag lov att bjuda på lite tårta innan jag avslöjar både mig och det rätta svaret ;-)
Varsågoda!


Foto: Trollmor

Funderade både en och två gånger om jag verkligen skulle lägga ut detta fotot, men så tänkte jag att kallar man sig Trollmor så får man väl leva upp till att se ut som en också.
Sen har jag noterat att många bloggare har skymtat förbi på foton nu på senaste tiden, så jag sällar mig väl till skaran jag också.
Det får jag bjuda på.
Kanske skrattar ni lika gott som jag gjorde, så sätt inte tårtbiten i halsen nu:


Foto: Min käre M

Och som ni kan se så är det med nöd och näppe vi ryms under taket.
Nu till lite matematik.
Själv räcker jag hela 186 centimeter upp i luften.
Tager man sedan ett litet Längtanshjärta på 68,5 i sina armar, och det gör man ju så gärna, så får man en trolltotallängd på 254,5. Det ni.
Och ni är duktiga på att gissa!
En varm applåd till vinnaren som var endast 0,5 cm ifrån, nämligen Alviken som gissade på 255!
Rana låg tätt därefter med sina 253. Glada hopp och busvisslingar!
Paketer anländer i lådan.

Klivet från undertecknad samt lilltös till några små rävar är inte så långt.
Jag har nämligen tagit mig an Ankans utmaning att visa sjätte bilden i min sjätte mapp.
Det var Guldlock, Vargen & Räfen som sig doldes där.
Kikar ni riktigt noga så kan ni nog se några blonda testar i nedre högra hörnet.
Ett Stumpatroll har gladeligen anslutit sig till de två sköna svansgrabbarna.
Hittade dem så när jag kom tassandes nedför trappan och fick lov att vända om och upp igen för att hämta kameran.

Tittut!

Foto: Trollmor

Nu har ju denna bildutmaning cirkulerat kring ett tag så jag säger som så att är det någon som känner sig manad, så varsågod att anta.

~ Puss & kram från hela gänget ~

13 kommentarer:

Anonym sa...

Å, tårtan i repris...Mmmmmmmmmmm, dräggel dräggel :P
Så fina bilder på er alla ♥kram♥

Monica sa...

Ja den tårtan skulle man då inte tacka nej till....Åsså får jag gratulera till vinnarna i din tävling såklart.
Tjingeling
Monica

Vardags-mirakel sa...

Så smaskig tårta! Det var värst vad lång du var :-) grattis till vinnarna, kram Eva.

Karin sa...

Mums, vilka läckra tårtor! Otroligt fina. Du är så duktig och kul att vi fick se en bild på dig. :) Kram Karin

Anonym sa...

Ååååh vad roligt! Vad glad jag blir. :-D Jag mejlar över adressen!

Gumman - du är JÄTTEFIN med din unge på huvudet.

Kramar i massor!
R

ANKAN sa...

Hej på dig!

Kul att du antog utmaningen och VILKEN UNDERBAR BILD den sjätte av den sjätte var...!!!

Kul att få ett ansikte på vår trollmor också! :-)

Ha en riktigt bra vecka!

Varma kramar från mig

//ANKAN

Maria sa...

SÅ söta ni är!!
Jag får ju ändå känna mig nöjd som bara var 6,5 cm ifrån rätta längden!
Grattis till vinnarna!
Alviken är en gammal gymnasiekompis till mig...

Vända blad sa...

Hej, oj är det sant, vad kul!! Det är första gången jag vinner något, hurra hurra! Tack för alla gratulationer från er övriga ;)
Ni är jättefina på bilden, ser sådär härligt glada ut båda två, och tårtan...jag är en riktig tårtfantast...
Mailar dig min adress!
Kram Maria

Lusthuset sa...

Kul att få se dig och du ser ju precis så trevig ut som jag föreställt mig. Det är bara fint att vara lång. Var stolt över det...ju bättre utsikt får ju lilla Längtanshjärtat. Tårtan ser ju urgod ut.....Äh, du var snäll och skicka hit en bit till mig....Tack!!
Ha en bra vecka. Kramar!!

Anonym sa...

Men vilken tårta, säkert minst lika god som vacker.
Vad kul att få ett ansikte på dig. Jag har varit mkt tveksam att sätta ut kort på mig själv men ok, det var bara att ge upp till slut.
Eran totala längd bommade jag men lilla Längtanshjärtats tror jag att jag nästan snuddade. Grattis säger jag till vinnarna och en kram ger jag till dig. Kram kram

Poppins sa...

Mmmm, vilken läcker tårta! Vackert med spetsmönstret.
Roligt att få se lite av Trollmor som är söt som ett skogsrå.
kramar från Poppins

Gårdsromantik sa...

Det var en kul utmaning!

Grattis till Goa Maria!

Vi norrlänningar kan.

Kram Maud

Such a Wondrous Place this Faery Space sa...

The sweetest! I have four little ones (growing fast:)and I love this age. I find each age they are in though becomes my favorite hee hee and I love that one best. Silly me, I know. Blessed days to you, Amy.