söndag 23 januari 2011

I förtröstan


Foto: Trollmor

Så var då årets första semla inmundigad.
Ja, någon kunde inte hålla sig längre ;-)
Givetvis med tillhörande gräddklick på nosen och den goda eftersmaken av kardemumma.


Foto: Trollmor

Lite försmak av vad som komma skall bjuder till lyst på köksbordet.
Nog för att jag gärna behåller det vita landskapet ännu för en stund.
Singlande snöflingor skänker frid och vila i mitt sinne.
Jag välkomnar sedan pirrigt drippelidroppet med smak av vår och glädjekvittret från var gren, men önskar ändå lite till av kung Bores frikostiga gåvor.


Foto: Trollmor

Att få vara i kärlek och omtanke är något som betyder extra mycket här hemma just nu.
Och favoriterna Woody och Jessie delar gärna med sig till oss alla.

Vi har fått jobbiga besked gällande vår allra bäste vän Vargen, och nu väntar vi på ytterligare svar.
Svanstippen är således ömsom uppe i luften för att plötsligt dala ned.
Men jag försöker hålla modet uppe och kniper en tass hårt.
Och så borrar jag in ansiktet i hans varma, mjuka päls.
För där vill jag stanna kvar.

~ Kram Trollmor ~

7 kommentarer:

Annica sa...

Håller en tass för Vargen! Vi har nyss tagit bort katten...inte kul..

Monica sa...

Då får vi hålla alla tummar och tår för er goa Vargen ...
Tjing

SKOOGSTROLLET sa...

Tack för lyckönskningen! Tyvärr blir det inte så mycket tid över för bloggläsning längre, men nu har jag i alla fall läst ikapp mig på dina poetiska inlägg och sett dina ljuva bilder och drömt mig bort. Det ska bli kul när hon blir så stor nog att gå på upptäcktsfärd, i dagsläget vet man ju inte vad hon ser ... men hon är ju i åldern för att börja kunna fästa blcken

Anonym sa...

Tänker på er, de sista raderna där fick min underläpp att darra :( En varm kram!

Zäta sa...

Åh, vi får hoppas på ännu en vargavinter.

Therese sa...

Undrar just hur det gått med er varg? Hoppas det gått bra <3

maria sa...

Hoppas det går bra för vargen. Kram till er alla