söndag 6 september 2009

Mot nya äventyr


Foto: Trollmor

Det är spännande för både stora och små att vara ute i skogen.
Speciellt när pappa är i berättartagen på en nedfallen björkstam,
då gäller det att hålla tungan rätt i mun :-)
Man kan även låna ett hundöra, eller som i detta fall, ett Vargöra!
(avslöjad längst ned i högra hörnet)


Foto: Trollmor

Som jag skrattade när jag fick ögonen på vad resten av familjen har i blickfånget.
Vargen fick nämligen även han sin beskärda del av fikastunden.
Nu är jag i nedre vänstra hörnet där en kardemummabulle flyger åstad ;-)


Foto: Trollmor

Varför får storasyster en sån däringa god kaka med klet i och jag får dras med dessa rån?


Foto: Trollmor

Björkstammar i all ära, men inget går upp mot min mjuka sköna mossbeklädda skogssoffa.
Jag fick lov att titta till den, och japp, den stod glädjande kvar på sin plats.


Foto: M

Min alldeles nya tass-stass.
Vargen och jag tog ett gemensamt opphopp på en sten och jag kan konstatera att promenera fungerar utmärkt i mina nya Tretorntrotjänare.
De får symbolisera en ny start nu i höst.


Foto: Trollmor

Med doften av varm ljung kittlandes i nosen vill jag passa på att tacka er alla för era tassavtryck i mitt förra inlägg.
Jag har det lite jobbigt känslomässigt just nu, då tiden är kommen för att imorgon vandra tillbaka till jobbet efter min mammaledighet, och därmed lämna mitt Längtanshjärta på dagis. Separationen är ett faktum.
Och det känns i mammahjärtat.
tack igen, för era kloka, värmande och peppande ord!
Jag bär dem med mig ska ni veta.


Foto: Trollmor

Nu, nu är vi redo för alla dessa nya äventyr som jag känner på mig väntar bakom kröken!

~ Varma kramar Trollmor ~

Psst, det finnes ännu tid att utklura luringen i min Svamptävling.

18 kommentarer:

Vardags-mirakel sa...

Så härligt med familjen på skogstur. Gillar din soffa i naturen, kram Eva.

promenader på landet sa...

Så jättemysigt ni ser ut att ha det på skogsutflykten, så härliga bilder! Kram Maria

Lusthuset sa...

Kära lilla Trollmor! Det känns skönt att det inte var "värre" än att jobbet kallar igen. Jag blev riktigt orolig skall du tro när jag läste ditt förra inlägg och visste inte vad jag skulle skriva. Ja kanske har lätt för att dramatisera men det känns skönt att det inte var värre. Det kommer att gå bra skall du se. Hon kommer att ha det så bra med alla nya kompisar och allt nytt att upptäcka och uppleva och sedan glädjen när du kommer och hämtar hem henne. Det är bara bra att längta lite ibland för då uppskattar man vad man har. Härliga bilder. Ha nu en skön vecka. Kramizzar!!

Annica sa...

Som vanligt ett bra inlägg...får jag länka till dig från min sida?

Monica sa...

Men vad fort det går!! Det känns som om det var i går man fick ta del av din glädje över att Längtanshjärta var på väg :) Nu börjar en ny fas och du vet ju precis hur det är att lämna sin lilla älskling på dagis...du har ju gått igenom samma sak när Stumpatrollet skulle börja....Härliga bilder från skogen. Ni vet då hur man myser:)
Tjingeling
Monica

ANKAN sa...

Hej trollmor!

Ja, ursch den där första tiden från de små är inget kul...! Ni fick i allfall ett fantastiskt minne med en fin skogspromenad sista helgen innan allvaret sätter igång igen...!

Hoppas att längtanshjärtat kommer att trivas på dagis och att du får en bra startvecka på din "nya tillvaro".

Varma hälsningar

//ANKAN

Speja sa...

Åh, härliga skogstur - med de viktiga bullarna och kexen! Härligt! Och visst är livet lite vemodigt svårt ibland, men förändringar är trots allt början till nya äventyr - precis som du säger.

Vända blad sa...

Du fixar det bra Trollmor! Svansen i topp! Har nu båda barnen i skolan, så vi har lämnat dagistiden bakom oss...en ny tid är här.
Kram Maria

Virre sa...

Ja, jag ser inte alls fram emot den dagen då Neo ska börja p dagis... Men jag har ett helt år framför mig så jag tänker inte på det nu!
Men tiden går fort, det känns inte så längesen som du bar längtanshjärta under ditt hjärta...
Härliga bilder på familj och varg, som vanligt.
Ha en bra dag! Veronica

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej på dig rara Trollmor!
Vilken härlig skogstur ni njöt av.
Det ser så mysigt ut med alla era äveentyr i inlägg efter inlägg. Det enklaste blir ofta det mysigaste.
I fjuol var vi till legoland, en resa på 140 mil enkel väg. Gissa vad Busarna minns mest av den resan? Jo att vi stannade och fiskade krabbor på västkusten. Skratt!!!
Hoppas att det går bra nu när arbetet kallar, men du: jag vet att du fixar det ;)
Må så gott. Kram kram

Hjärtat Mitt sa...

Jag älskar dina turer i skogen, och din soffa är ett naturens under. Så vacker.
Jag hoppas att det har gått bra på både dagis och att börja arbeta igen.
Det är en ny tid som har börjat för er.
Kramar Mari

andi sa...

Så fin familj :) Underbara bilder! Glömde säga att det var så fina bilder på lillan i förra inlägget också :)
Söt och roligt det med lillan som sneglar på storasysters kaka :)

Kram-andi

Sussie sa...

Underbar skogssoffa! Nåt så fint fanns inte att hitta på hela Formexmässan och då är ju hela konceptet inredning. Moder natur hon kan hon. Vilken mysig skogstur ni haft, det är så mysigt att få promenera med er. Jag var ute på svampturne igår och då mötte jag en smått galen liten ekorre :) Nu börjar trattkantarellernas tid komma igång och det är ju så skoj att flanera ut och fynda i skogens butik. Ha det nu så gott och gosa lite extra med vargen ifrån mig. Varma kramar

Sussie sa...

Och det glömde jag ju skriva. Jag känner med dig som ska börja jobba igen, förstår att det känns, det finns inte mycket som går upp emot att få vara hemma med de små. Hoppas att det går bra och att hon stortrivs på dagis, kram igen.

Min Skattkammare sa...

Vad mysigt de har det där tillsammans, far och döttrar!
Som skogen är inbäddad av mjuk mossa, är tösernas hjärtan inbäddade av eran kärlek.
De kommer att klara sig så bra, men visst är det uppochnervända världen när man måste lämna bort barnen åt andra. Din reaktion är berättigad och sund.
Titta på björnmamman om någon skulle våga ta en av hennes ungar.......
Livsfarligt!
Tänker på dig min vän.
Kram Kicki

Annika Christensen sa...

Känner skogsdoften ända hit vilken härlig tur.
Den där stocken var ju helt underbar saknas bara ett troll under den ja och sen bock uppe på.
Ha det gott
annika

Hannele på Hisingen sa...

Kul.

Anonym sa...

Det låter så gammaldags att du som mamma varit hemma hela tiden, ända tills det är dags för barnet att börja dagis. Pappan då?!