söndag 21 september 2008

Skogsmakaroner och draghund


Foto: Trollmor

Idag på förmiddagen var vi ute i skogen och inandades härlig höstluft.
Jag testade även på en ny slags motionsform, fotomaraton.
Givetvis kunde jag ju inte bege mig ut i allt detta färgsprakeri utan att ha plockat med mig kameran.
Titt som tätt så är det något vackert som lockar och jag kan inte låta bli att stanna under promenaden och kasta mig ned i mossan eller göra andra fotografiska poser.
Detta medför ju att jag hamnar en bra bit efter mitt övriga sällskap som glatt har spatserat vidare, (dessa fotografer, som min ömma moder sa med en uppgiven suck över undertecknad och min far) och jag får vid upprepade tillfällen försöka hinna ikapp dem genom att springa efter med kameran hårt i näven och andan i halsen.
Kan konstatera två saker, jag har inte världens bästa kondition men har dock funnit en sport som tilltalar mig å det yttersta :-)

Även min lilla tös finner på fina ting längs färden.
Idag hörde jag henne glatt utbrista: - Stor makarooon, liten makarooon!
med ett ormbunksblad i vardera näve.
Hon är rolig hon.
Den pastaformen skulle dock helt klart förgylla vilken måltid som helst!
Efter skogsturen somnade hon sedan sött i soffan.
Jag fick således finna mig en ny assistent till lottdragningen i min tävling.


Foto: Trollmor

Det var inte svårt.
Vargen har gått och smågruffat ända sedan han satt och smygbloggade och hittade Nisse.
I ett långdraget yl förkunnade han att han minsann också ville vara med och ge en hjälpande tass. Och att han tar uppdraget på största allvar kan väl vem som helst se!


Foto: Trollmor

Den första vinnaren han la tassarna på var Mindi.
Grattis! Gobelängen hamnar hos dig.


Foto: Trollmor

Vinnare numero två blev Hjärtat mitt.
Grattis! En doft av saffran kommer snart att sprida sig i din brevlåda.


Foto: Trollmor

Vill passa på att önska er en trevlig bokhöst!
Det lär bli mer av den varan, återkommer med några nya boktips samt lite hattar från skogen.

~ Kramar Trollmor ~

12 kommentarer:

Mindi sa...

Nä men åh....
Den allra sötaste och bästa lott-dragaren. :)

Tänk att JAG vann!
Lycka!!!

Jag skyndar mig och mailar dig så kanske det blir något att stoppa ned till GREKLAND nästa söndag! :)

Bamse kram
M I N D U

Annie - Annalunda sa...

Så fint och härligt! Men jag har visst missat en tävling här... :( Visste inte att det var en motionsform...att springa runt med kameran i högsta hugg :) Det är precis det jag också brukar göra! Varma kramar till Trollmor och alla trollen...även de hundiga! :)

Annie

Maria sa...

Så söt vargen är i hatt och slips!!

Poppins sa...

Vilken stilig herre med hatt och slips. Han ser nästan ut som Stora Stygga Vargen men är nog mer som söta Lilla Varg.
Grattis till vinnarna, de måste känna sig extra utvalda med en sådan lottdragare.
kramar från Poppins

Hjärtat Mitt sa...

Vilken bra motionsform! Har inte ens tänkt på att det är det :) hihihihi
Och snälla goa Vargen! Vilken snygging han är. Så kul att han nosade upp mig. Yiiipiiiiii!
Hälsa och krama honom så hemskt mycket.

Kram från en nöjd och lycklig vinnare
Mari i Marieholm

Lusthuset sa...

Härlig tid nu för skogspromenader. Jag utövar nog också den sporten du beskriver. Jag stannar och fotar och Maken suckar (lite) "gå före du jag hinner upp dig" säger jag och han går och jag är ömsom före honom eller efter, det måste se ganska komiskt ut när jag tänker på saken.
Det var väl en fin hjälp du haft med lottdragningen och i slips och hatt. Det är en man som håller på formerna. Ha en fortsatt skön höst, stora som små, två och fyrbenta. Kramar!!

Liza i pepparkakshuset sa...

Grattis till vinnarna!
Kul motionsform...passar mig med :)

Ha en bra vecka
Kram Liza

Vända blad sa...

Hej! Ja, barn är underbara och fenomenala mästare på att kommentera...
Nu vet jag ju precis vem som ska få äran att utse vinnaren när det blir tävlingsdags hos mig!
Vargen är så fin!
Kram Maria

Anna - På landet Mot skogen sa...

Vilka härliga bilder :)

Och kommentarerna om makaronerna är ju så go´, ungar är härliga :)

Hoppas du har en fin höstvecka! Kram/ Anna

Mindi sa...

Tack snälla söta du för mitt pris. :) Och den extra bonusen.... mums!
Sååååå toppen nu när vi ska ut och resa... ska absolut packa med boken. :)

Stor kram
M I N D I

RANA sa...

Rana gratulerar vinnarna och njuter av Trollmors ljuvliga, ljuvliga bilder.

:-D

/R

Anonym sa...

Gud vad jag älskar dina inlägg!
Din hund är såååå tjusig i hatt och slips, glöm inte att hälsa honom att han är preciiiiis lika tjusig som Nisse :)
Vad hösthatt beträffar så tror jag att jag tar den röda....den med bett i :)
Du är ju för rolig :)
Fotomaraton.....jo, det känner man igen , får ofta kommentaren av dottern eller annat sällskap.....hur många bilder ska du ta på den där mosstuvan egentligen, kom nu, jag fryser!
Hihi....dessa fotografer :)
Krammmm