lördag 27 september 2008

Hattparad


Foto: Trollmor ~ Den lite mer diskreta modellen

Får jag lov att bjuda på höstens hattmode?


Foto: Trollmor ~ Den lite nötta varianten


Foto: Trollmor ~ Den minimalistiska


Foto: Trollmor ~ Den nonchalanta


Foto: Trollmor ~ Den spartanska


Foto: Trollmor ~ Den med "fjäder" i hatten


Foto: Trollmor ~ Den mångfaldiga


Foto: Trollmor ~ Den med pricken över i


Foto: Trollmor ~ Den giftiga med bett


Foto: Trollmor ~ Den lite loja, lyxiga med päls (fjärilslarv)

Hoppas att du fann en modell som passade just dig.

~ Trevlig afton! ~

19 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Det var ett roligt inlägg. Mycket svamp är det i skogen, även här. Synd att det bara är trattisar man törs sig på. Ha det gott. Kram C

Maria sa...

Nu blev jag glad i hatten!! =)

Och tack för boken, visar den hos mig idag!

Har mailet kommit fram??

Karin sa...

Om jag gjorde! Blev fullkomligt förälskad i flera av hattarna... :) Ljuvliga bilder! Kram Karin

Vända blad sa...

Härliga hattar! Passar perfekt nu i höstblåsten!
Ja, det är mysigt med vovven, han är så mjuk och go...
Ha en fin dag!
Kram Maria

Sussie sa...

Underbar hattparad! Jag skulle nog kunna tänka mig att ha hatten med fjäder själv :) Jag tror jag skulle bli riktigt snygg i den. Låter som en kul spot, själv är jag oftast ute i skogen själv med kameran på dagarna när de andra är borta så jag behöver bara springa ifatt mig själv och det är ju inte så svårt ;) Jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag tycker att vargen är såååå vacker, ändå snyggare i hatt och slips :) Kram till er alla från mig.

Liza i pepparkakshuset sa...

Gillade alla!

Ha en bra vecka
Kram Liza

Villa Carl Larsson sa...

Oj oj oj vilken mysig blogg du har!! Mys mys mys :) Vi ses nog igen vi..

yvonne sa...

Underbara, allihopa, är nog lite extra förtjust i flugsvampen ändå....
Ha det gott!
Yvonne

Marie sa...

Svanpparad - Vilka fina bilder - nu måste jag finna tid för en skogspromenad.

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej, vilket fint bloggnamn du har!
Och svamparna du har fotograferat ger mig riktig längtan efter skogen ...skogen som inte finns här nere på skånska slätten.
Jag tittar gärna in på din blogg igen :o)
Kram, Petra

Anna - På landet Mot skogen sa...

Fantastiska foton att bli glad av! Hittade flera som föll mig i smaken :)

Får man fråga vad du har för kamera?

Ha en fin dag! Kram/ Anna

RANA sa...

Haha, vad härligt och vackert och finurligt och roligt. "Den nonchalanta" och de andra - så himla på pricken!

Kram, Rana

Åsas Kammare sa...

Vilken härlig hattkavalkad! Underbara bilder.
Jag gillar nog den nötta varianten bäst!

Ha det så skönt i höstluften!

Lusthuset sa...

Det var en verkligt tjusig hattparad du bjuder på. Jag kan riktigt känna doften av fuktig höstskog. Den röda med vita prickar på är gullig ...att titta på. Ha det bra i svampskogen. Kram!!

Anonym sa...

Vilken underbar hattpromenad! Jag gillar verkligen namnet på din blogg också ...

Kul att hitta hit!

Hjärtat Mitt sa...

Härlig hattparad!!!
Älskar dina skogsfoton.
Tusen tack för det fina paketet som kom på posten. Blev glad bara av att titta på det :)
Chokladen var en helt ny sort för mig, en mycket god överraskning.
Jag känner en hel del folk i dina hemtralter sedan min tid på universitet i N-köping. Kan längta tillbaks till naturen där omkring, speciellt så här på hösten.
Ha en trevlig helg.

Kram Mari i Marieholm

Hjärtat Mitt sa...

Jag läste i Norrköping till fritidpedagog. Bodde där från 86-92. Sedan flyttade vi till Krokek i Kolmården och bodde där fram till 98.
Så jag hade en del klasskamrater från dina trakter + att jag några bekanta som bor där.

Kram Mari i Marieholm

Gårdsromantik sa...

Min favorit blev den med fjäder i hatten - men fråga mig inte vad den heter.

Kram Maud

Poppins sa...

Haha, det var den trevligaste moderapporten jag sett. Och så svårt att bestämma vilken modell som är JAG. Kanske det blir den lite flärdfulla med fjäder? Påminner lite om skogens Robin Hood.
kramar från Poppins