tisdag 5 maj 2009

Att färdas


Foto: Trollmor

Jag har spänt upp vårt alldeles egna sagotält härinne.
Därunder bågar och djupblå tältduk, mellan mjuka kuddar och sköna sovtäcken frodas berättelserna.
- Många sagor mamma! ivrar Stumpatrollet.
Och så det blir, ur bokhyllan och egna, sprungna ur stunden.
Vi kan bege oss precis vart vi önskar.
Så slå er ned, nu börjar vi vår resa.


Foto: Trollmor

Vårt lilla Längtanshjärta tog oss några ögonblick framöver verkligen på orden.
Ut i vida världen. På eget bevåg. Och för första gången.
Med ögon glittrandes av upptäcktens förtjusning.
De små intagande armarna och benen i tämligen ömsesidig beslutsamhet.
Storasyster befinner sig i hennes omedelbara närhet.
- Titta mamma, hon kaaan!
Jag hinner skönja en förundran och beundran hos henne innan det så även sveper mig med.


Foto: Trollmor

Jag hoppas att du får många spännande möten längs din väg, såväl yttre som inre.


Foto: Trollmor

Jag vill packa dig en liten kappsäck fylld av nyfikenhet och fantasi.


Foto: Trollmor

Älskade lilla ungen min.
Högst av allt jag önskar dig en god färd.

Jag är så innerligt lycklig att jag får följa dig,
dela min berättelse med din.

8 kommentarer:

Such a Wondrous Place this Faery Space sa...

Soo sweet! I love the ages! I miss my four being that small. I still have my dear two year old, though and really at all ages they make me smile! Blessings dear from Amy.

Lusthuset sa...

Det som jag skrev om värme, ljus och en positiv miljö i förra kommentaren gäller även här. Det finns gott om det hos er. Här lever sagans makt och man riktigt känner kärleken i dina fina bilder. Ha det bra och var rädda om er. Kram!

Sussie sa...

Härligt skrivet, här sitter jag med ståpäls och förundras över livet. Tänk så fort det går, jag tycker att det var igår mina knoddar kravlade runt och upptäckte sin värld, men det var det ju inte, storflickan fyller 18 år i år och tar sina första stapplande steg ut i den stora världen. Jag måste ju säga att det skrämmer lite, det var ju bara nyss hon var sådär liten. Ha en fin kväll och tack för att du finns :)

Min Skattkammare sa...

Åhhhhhh......jag får liksom inte fram nåt mer.
Blir bara glad och varm i hjärtat du finns kära Trollmor och delar med dig så fritt till oss andra!
Önskar dig en god tur också, med dina kära!
Kramar Kicki

♥ cloudberrie ♥ sa...

Mysigt och så vackert beskrivet!

Kram från Eva

Hjärtat Mitt sa...

UUUndeerbaaaaaart!!!!!
Tycker inte det var längesedan det lilla Längtanshjärtat kom till världen. Som tiden flyger i väg :)

Ha en skön helg!
Kram Mari

Annie - Annalunda sa...

Underbara goa Trollmor!

Vad vackra och fina dina töser är... och så vackert och kärleksfullt du skriver.

Varm kram till er - Annie

Speja sa...

Fantasi och nyfikenhet är något av det bästa. Hos er är det ingen brist på det. Kram.