söndag 8 mars 2009

En doft av glädje


Foto: Trollmor

I mina gömmor finns en vacker glasflaska, en gåva från en kär vän.
Däri förvarar jag dessa dyrbara droppar från lyckostunder.
En parfym att plocka fram och låta sig svepas in i när det kan kännas motigt.
På etiketten har någon lustfyllt nedtecknat ordet glädje.
Jag vårdar den ömt.
Sträck fram din hand, vill så gärna ge dig en pust om du behöver.

I veckan landade något här hos mig som gjorde mig glad.
Nämligen min vinst från rara Annie.
En försändelse med vackra nostalgikort och bokmärken.
Brevbäraren fick springa över både stock och sten innan han fann mig under en granruska.


Foto: Trollmor

Det är inte utan att man längtar till en röd rabarberknopp som kikar opp, opp med sitt söta lilla huvud.



Foto: Trollmor

Sitter man på pottkanten känns det tryggt att ha en vän att prata med.


Foto: Trollmor

Galanta damer passande nog tillsammans med helgens godsaker,
kanel- och chokladdoppade mandlar.


Foto: Trollmor

Tack snälla Annie!
Ta gärna en rundtur hemma hos henne och njut av rosendoften och värmen hon utstrålar.
Hon har även skrivit mycket klokt om detta med utmärkelser.
Jag har funderat över detta en tid, så jag lånar med mig hennes goda idé och tillsammans med en bevingad liten varelse gör jag min egen variant:


Foto: Trollmor

Jag har blivit så glad, rörd, lyft, stolt och tacksam över de som tilldelats mig ska ni veta.
De ska ju sedan skickas vidare, men vem ska man välja?
Det finns så många underbara människor, var och en på sitt alldeles egna speciella sätt.
Jag tror nog mer på att lämna ett litet vänligt tassavtryck efter sig.
Det får i alla fall mig att vifta på svansen.

~ Kramar Trollmor ~

13 kommentarer:

Anonym sa...

Att läsa dina ord ger mig en liten pust...av glädje! Kramkram du lilla rara trollmor!

RANA sa...

Ååååh, mysigt! Jag såg först inte vad det var i den där vackra vasen, men - ah - sen föll allt på plats. Du är i sanning en poetisk kvinna ända ut i vardagens fingertoppar.

Och Annie är en superduperpingla!!

Så söt han var, lilla flygfät som berättar om nej tacket till utmärkelserna. En groda sköter det där åt mig.

Jag gillar dina galanta damer också. Haha, mer flärd åt folket!

Du är så SNYGG i din turkoa sjal på bilden nedan.

Kramar, R

Lusthuset sa...

Grattis till den fina vinsten. Visst är Annie en härlig blogg-vän med sina underbar rosor och kloka ord, precis som du lilla Trollmor. Underbart med den dyrbara flaskan...jag känner redan doften..tack!! När det gäller utmärkelser så håller jag med er. Det är ju rart och man blir glad och stolt....men det är ju resten som är problemet. Jag vet många som man kan sända en privat utmärkelse till utan motprestation. Ibland känns det ju som ett slags kedjebrev. Ha en skön vecka du och dina små "trollungar". Kramar!!

Annie - Annalunda sa...

Hej du goa lilla Trollmor!

glad att du tyckte om den lilla försändelsen! Helt ok att följa mitt exempel...vi är ganska många nu tror jag....
Din blogg är underbar...rofylld, lite mystisk ...och så vacker!
Pussa trollungarna från mig! Kunde inte låta bli att skicka pottkortet till dig! ;)

Kram vännen

Anonym sa...

Njöt en stund av din härliga blogg. Tack.

Vardags-mirakel sa...

MMMMmmmm jag blir alldeles salig när jag läser dina fina ord.Söta bilder också, ha det så bra kram Eva.

Hjärtat Mitt sa...

Tack för pusten från din fina flaska!

Grattis till din vinst. Vilka härliga gamla kort du fick. Det var ju tur att brevbäraren fick tag på dig :)

Jag håller med dig om utmärkelserna. Det är jätteroligt att få dem, men det blir lite för mycket ibland.
Din bild med fjärilen är ljuvlig.

Kram Mari i Marieholm

loba sa...

Man blir alltid så glad och fridfull av ett besök hos dig. :)

Kram
Loba

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej alla små troll!
Hoppas att ni har det bra i Trollskogen. Här uppe i dom Jämtländska skogarna är det inte lätt att vara troll men med lite Bus så går det fint att ta sig fram. Vilka fina små kort du har blivit förärad med. Må så gott goa lilla trollmor. Kram

Vända blad sa...

Tänk att han hittade dig brevbärarn´, men det är klart att han är väl van att det kommer en hel del post till en så stor familj ;)
Så. Nu har jag lämnat mitt tassavtryck för den här gången.
Kram Maria

Poppins sa...

Annie är en pärla som sprider värme och glädje, precis som du. Jag mår alltid bra av ett besök på Pepparkaksvägen!
Och jag förstår precis hur du resonerar om utmärkelserna. Jag känner likadant och ska följa dig och Annie i spåret. Det är så många som förtjänar en utmärkelse och hur ska man välja? Och det är ju så att en trevlig kommentar betyder mer.
kramar från Poppins

Min Skattkammare sa...

Jag håller med dig att det känns lite knöligt att ge en utmärkelse vidare, även om det är roligt att få dem så känns det inte riktigt som man förtjänat dem.....
Är det jantelagen som bråkar igen?! ;o)
Vilka mysiga bilder på bagarna i köket!
Hoppas att våren gjort ett besök hos er idag, här var den solig och glad denna söndag!
Må så gott, vännen!
Kramar Kicki

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad fint du skriver!
Gillar din lilla "notisbild" med önskan om att vi läsare lämnar ett litet spår samt att du avber från utmärkelser, det gillar jag! Måste klura på en egen variant av detta, gillar idén riktigt mycket! (men jag vill inte stjäla din rakt av ;)

KRAM från Eva cloudberrie