tisdag 23 december 2008

Juletid


Foto: Trollmor

Nu har julefriden bäddat sina mjuka vingar i hemmets alla vrår.


Foto: Trollmor

Endast tomten är vaken och tippetappar mellan taken.
Log stort när jag kom in i Stumpatrollets rum och såg hur hon pyntat med sin fina dagistomte.


Foto: Trollmor

Nu ligger så de små och sussar sött.
Imorgon kommer tomten smygandes ur skogen.
Lyktans varma sken och lite ho-ho-ho!
Stora glittrande ögon och paketprassel.
Närhet och mys.


Foto: Trollmor

~ En riktigt fröjdefull jul önskar vi er alla ~
Varma hälsningar från oss på Pepparkaksvägen

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad glad jag blev när jag såg att du tassat in hos mig. Kram igen <3

ANKAN sa...

God jul och gott nytt år till er alla på Pepparkaksvägen!

Stor kram

//Ankan och co

Anonym sa...

Ja visst ÄR jag STOOOR??? Hehe ;)Och nu är det fart där inne, så kul! Önskar er alla en jättefin jul, kram & puss!

Lusthuset sa...

Hoppas att ni får en underbart God och Härlig Jul. Roligt när man har småfolk omkring sig. Kul att höra av dig. Kram!!

Hjärtat Mitt sa...

Så fint hon har satt tomten på taket :)
Hoppas att ni har haft en underbar julafton.

Kram Mari i Marieholm

Anonym sa...

Vad mysigt det ser ut.

Hoppas ni hade en riktigt fin jul!

Vända blad sa...

Önskar dig detsamma! Här har dottern använt en Barbiebäbis som Jesusbarn när den andra var borta från krubban...och det gick ju lika bra det!
Kram Maria