fredag 7 mars 2008

Längtanshjärta


Foto: M

Jag bär på en stor liten längtan.
En längtan som jag bär nära mitt hjärta.
En längtan.
Två hjärtan.
Hjärtan som slår så nära varandra.
I varandra.
Alldeles häromdagen fick jag så höra ditt lilla slå.
Rakt in i mitt stora.
Det mest underbara ljud som fyllde hela rummet med liv.
Och lycka.
Igår fick jag så även se en glimt av dig för första gången.
Små, små fötter.
Små, små händer.
Fingrar som lite lätt böjda vilade mot din kind.
Fingrar som sedan med en sådan styrka kommer att greppa runt mina.
Men redan nu har du mig fast.
Jag är villkorslöst din.
I kärlek.
Av längtan.
Längtanshjärtat mitt.

21 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, oj så fint! Jag ryser lite lätt...längtanshjärta - vilket underbart ord! Kram!

pudelflicka sa...

Vad underbart ! Lycka till !
Kram Hedvig

Annie - Annalunda sa...

Så underbart! Så vackra rader... jag blev full av längtan själv och alldeles rörd... inte så längesen jag hade mitt lilla längtanshjärta så nära mitt... :)

Kram Annie

Jag lägger dig bland mina favoriter och hoppas att det är ok!

Lusthuset sa...

Mmmm sååå vackert! förstår att du är så lycklig och längtansfull! Ett sådant litet klappande hjärta är ju den största gåva någon kan få. Jag vet inte någon som kan formulera sig så fint som du. Lycka till (för det är väl som jag tror?) Kramar till er båda två! Var rädd om er!

maloppa sa...

Men så otroligt vackert skrivet, blir aldeles tårögd när jag inser vad det är du skriver. Om jag tolkar det rätt....
Underbart att gå och längta efter ett litet längtanshjärta. Grattis!

Anonym sa...

Mycket vackert.Längtans hjärta underbart. //Britt

Karin sa...

Så vackert du skriver! Jag tror jag gör samma tolkning som alla andra och kan bara önska er all lycka. :)

Kram Karin

Ps. Tack för fina ord inne hos mig också!

Maria sa...

Grattis till det lilla hjärtat som slår. Så fint du skrivit!

Poppins sa...

Du har verkigen en gåva - att uttrycka dina känslor i ord. Jag blir rörd när jag läser din glädje över livets under. En stor kram till dig och lilla familjen som snart blir större.

Anonym sa...

Jaaaaaaaaaa!
Det var precis det jag trodde.....så gulligt....så fint ....så underbart!!!!
Var rädd om dig och de dina....kramar från Clara

Anonym sa...

Åhh....Vad vackert! Du kan verkligen skriva makalöst bra... Jag blir alldlels "rysig" och rörd... Ett stort och varmt grattis! Tänk jag minns känslan som den var igår fast det är över fyra år sedan...
Kram! Veronica

Min Skattkammare sa...

Så vackert du beskriver ditt längtanshjärta......så märkligt livet är....två hjärtan i en människa.......ett mysterium!
Stort varmt LYCKA TILL på vägen.....
Kram Kicki

Sussie sa...

Grattis kära vän, så fantastiskt fint skrivet, kram.

Anna - På landet Mot skogen sa...

Grattis! Åh så kul, och så vackert du skriver! Du ger mig små rysningar, och gåshud av dina vackra ord!

Ha en fin dag, och ta hand om dig! Kram :)

Min Skattkammare sa...

God kväll i stugan!
.....vad kan det vara för kulle du menar....? Har jag blivit hemmablind och missat den, fniss?!

.....kram igen.....! :o)

Anna Stilla sa...

Grattis! Det är så fint och mjukt skrivet. När jag läser dina rader så får jag en känsla att det är JAG som bär på ett litet hjärta alldeles intill det stora. Dikten går in rakt i hjärtat.

Än en gång grattis!

Åsas Kammare sa...

Vad underbart! Grattis! :)
Vilken lycka...
Så vackert skrivet!

Varma kramar Åsa

RANA sa...

Å vad härligt. Jag hade ingen aning. Jag är så jätteglad för din skull. FANTASTISKT.

Kram, Rana

Anonym sa...

Åh... så fint skrivet! Och GRATTIS!

Trollmor sa...

Tack alla för era fina ord och varma lyckönskningar!
Stor kram!

Unknown sa...

Så otroligt vackert skrivet,blir så rörd,lycka till!Verkligen fint och kärleksfull du skriver om ditt lilla längtanshjärta!!=)

Kram Maria