fredag 7 september 2007

Att vara


Foto: Trollmor

Så är min första jobbvecka till ända.
Det har varit och är mycket tankar och funderingar.
Mest har det handlat om var jag befinner mig.
Rent fysiskt, men även i livet i stort.
Kroppsligt så var jag ju på plats, men mentalt och i hjärtat var jag på helt andra ställen.

Känns det bra eller inte? Ska jag göra något annat? Vad?
Det stretar och drar. Inte helt lätt.

Nu är helgen äntligen här och jag ska verkligen försöka njuta.
Hela jag skriker efter minst en lång, skön tur i skogen för att ladda batterierna. Det behövs.
Jag har heller inte hunnit med att fota mer än ett kort ögonblick en kväll. Abstinens så det heter duga.
Finner ett slags meditativt ro i sällskap med kameran.
Jag ska försöka fånga de ögonblicken.

Hoppas att ni alla får en skön och mysig helg!
Kram

5 kommentarer:

Sallys hus sa...

Jag förstår att du finner ro av att fota. Dina bilder är så otroligt fina. Du kanske skulle sadla om och bli fotograf.
Hoppas lillstumpan trivs på dagis....då behöver du ju inte känna dig stressad för det åtminstonne. Kram Katarina

Anonym sa...

Att veta var man passar in i livet är svårt!
Så du är inte ensam... Kram på dig!

Åsas Kammare sa...

Ännu en vacker bild! Med kameran är iallafall en plats där du hör hemma.
Ha en bra helg! Kram.

Lusthuset sa...

Visst är kameran ett bra sällskap som skärper blicken för allt fint som finns omkring oss. Ha en skön helg hoppas att det är fint väder.Kram

Trollmor sa...

Hemma i Ugglebo: Du gör mig glad!
Hon trivs jättebra, så det känns skönt.
Kram

Soffy: Ja, många funderingar blir det ju.
Kram till dig också!

Åsas kammare: Ja, då trivs jag :-)
Hoppas att du fick en fin helg!
Kram

Lusthuset: Ja, kameran gör verkligen så att man ser allt det vackra runt omkring på ett annat sätt.
Hoppas du haft en skön helg!
Kram