tisdag 7 augusti 2007

En liten ros


Foto: Trollmor

Jag var ute i arla morgonstund och fann Stumpatrollets rosor gnistrande i rabatten.



Foto: Trollmor

Senare på dagen gick jag ut och planterade de två andra krukrosorna som jag köpte till henne när hon fyllde 1 år.
Det ska bli spännande att se om de blir lika fina nästa sommar.
Den ena var ljust aprikosfärgad och den andra mörkt röd.
Nu har hon fyra olika rosor i rabatten, hennes alldeles egna.
Jag hoppas att hon blir lika glad i blommor som jag själv är.
Då kan vi tillsammans vänta lika ivrigt på att få se när knopparna slår ut och avslöjar sin skönhet.

6 kommentarer:

Sallys hus sa...

Men du vilket mysigt ställe SkattkammarKicki tipsade mig om.
VILKA bilder!! Arbetar du som fotograf???
Er lilla trollunge ser helt bedårande ut...mitt lilla troll har nyss fyllt 10 och jag tycker det var nyss hon stod så där i hel pyamas med fot, blöjbak, napp i mun och stampade med fötterna...jisses vad fort det går!
Jag säger bara en sak..NJUT!!!!
Om hon har en riktigt grinig dag tänk då på att om 10 år kommer du sakna de dagarna också!!
Log då jag såg Städ lådan..har en likadan, det blir lixom lite roligare att städa med lite fina atteraljer. Har du läst boken STÄDA av Estrid Bengtsdotter??
Enligt henne är ju allt runt omkring halva grejjen...hi hi..
Kikar in snart igen! Kram Katarina

Nygammalt sa...

Vilka himla vackra bilder! Det är så vackert när man fårngar daggen eller regndroppar på blommor.

Visst är det kul när man kan förändra med saker man redan har?! Det är ju det ultimata!
Kram.

Åsas Kammare sa...

Vilka vackra bilder!

Signes Vind sa...

Otroligt vackra bilder. Tack för filmtipset i förra inlägget - har hållt i den i videoaffären men var osäker på om det var något för mig, men nu skall jag se den!

Maria sa...

Man kanske måste vara ute tidigt för att lyckas ta sådana fina bilder!

Trollmor sa...

Lilla Ugglebo: Tack snälla för berömmet, blev jätteglad!
Jag är bara en glad amatör som upptäckt hur fantastiskt kul det är att fotografera i samband med att jag började blogga.
Försöker njuta i fulla drag nu av min lilla trollunge, börjar jobba igen i september och börjar känna av separationsångesten...
Tack för boktipset!
Du är så välkommen tillbaka.

Nygammalt: Tack! Ja, det ger extra glans åt vackra blommor & blader.

Åsa: Tack! :-)

Signes vind: Tack! Hoppas att du tyckte om den.

Maria: Det är en helt annan känsla av att vara ute i tystnaden och fotografera en tidig morgon! Har man tur kan man få se lite djur också :-)